Auto Świat Używane Audi S4 B5 Avant 2.7 Biturbo - podwójne turbo, podwójna frajda?

Audi S4 B5 Avant 2.7 Biturbo - podwójne turbo, podwójna frajda?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
| Aktualizacja

O najnowszej generacji Audi S4 wyposażonej w motor V6 z kompresorem mówi się, że to prawdziwy powrót do korzeni. Nie bez przyczyny – w latach 90. XX w., zanim nadeszła era wolnossących „potworów” V8 (S4 – B6 i B7), Audi w sportowych wersjach swych rodzinnych limuzyn z powodzeniem montowało jednostki V6 wspomagane turbosprężarką

Audi S4 Avant 2.7 Biturbo - Podwójne turbo, podwójna frajda?Żródło: Auto Świat

Za najdoskonalszy przykład ówczesnej filozofii uchodzi S4 B5 (z lat 1997-2001; lifting w 1999 r.). Sprawdzamy, czy dziś warto zainteresować się tym weteranem, czy też lepiej zacząć już zbierać fundusze na któregoś z jego młodszych „braci”. Na chwilę cofnijmy się w czasie o kilkanaście lat. Mniej więcej dwie dekady temu Audi, zachęcone sukcesami sportowymi swoich aut z lat 80 i 90., postanowiło „przeszczepić” bardzo efektywny napęd.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Powiązane tematy:UżywaneAudiS4Audi S4