Producent z Ingolstadt stawia na wydajność i wprowadza najmocniejszy w ofercie silnik 3.0 TDI (znany już z SUV-a SQ5) do modeli klasy średniej i wyższej: S4 (sedan i kombi Avant), S5 (coupe i liftback Sportback), S6 (sedan i kombi Avant) oraz S7 Sportback.

Supernowoczesny turbodiesel V6 generuje 347 KM mocy i aż 700 nm momentu obrotowego (osiągany w zakresie 2500-3100 obr./min). Napęd trafia na cztery koła poprzez automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów Tiptronic. Silnik zapewnia ponadprzeciętne osiągi w połączeniu z niskim zużyciem paliwa, więc i dużym zasięgiem na jednym tankowaniu. Np. Audi S5 z tym motorem przyspiesza do „setki” w 4,8 s i spala 6,2 l oleju napędowego na 100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Silnik TDI w modelach S współpracuje z elektrycznie napędzaną sprężarką EAV, która wspiera turbosprężarkę spalin (eliminuje tzw. turbodziurę) oraz systemem mild-hybrid MHEV (obniża spalanie poprzez odzysk energii z hamowania i tryb „żeglowania”. Oba podzespoły są zintegrowane z 48-woltowym systemem elektrycznym.

Nowy diesel spełnia najsurowsze normy emisji spalin. Co ciekawe, na innych rynkach (USA, Azja czy Bliski Wschód) Audi oferuje wspomniane modele „S” z benzynowym silnikiem 2.9 TFSI o mocy 450 KM.