Oferta firmy Scania, uczestniczącej w otwartym przetargu, okazała się najlepsza ze względu na niskie zużycie paliwa, walory eksploatacyjne pojazdów i na konkurencyjną cenę. Mieszkańcy miasta mieli okazję poznać autobus Scania OmniLink podczas jazd testowych przeprowadzonych wcześniej na ulicach Olsztyna. Na jednej z "najcięższych" linii - nr 20 - w godzinach szczytu - autobus spalił 31,5 litra na 100 km - to bardzo mało biorąc pod uwagę duże natężenie ruchu na ulicach i znaczne wypełnienie pojazdu pasażerami. Również służby techniczne MPK Olsztyn mogły zapoznać się z charakterystyką pojazdu i poznać zasady jego eksploatacji.

Autobus Scania OmniLink wyposażony jest w niską i płaską podłogę w przedniej części pojazdu i podłogę na normalnej wysokości w tylnej jego części. Wewnątrz znajdzie się 28 siedzeń dla pasażerów przy zachowaniu szerokiego przejścia i miejsca dla co najmniej 70 osób stojących. Autobusy Scania są budowane w całości przez koncern Scania, dzięki czemu jest on w stanie zagwarantować wysoką jakość wszystkich elementów pojazdu. Ponadto użyte do produkcji materiały o trwałości sięgającej 30 lat - głównie aluminium - w większości mogą zostać zutylizowane i ponownie wykorzystane.

Jazda autobusami Scania zapewnia pasażerom komfort i bezpieczeństwo. Mocna rama chroni w przypadku przewrócenia się autobusu, a solidne wzmocnienia boczne zwiększają bezpieczeństwo pasażerów w przypadku zderzenia bocznego (w rezultacie próby zderzeniowej samochodu osobowego marki Saab jadącego z prędkością 50 km/h przy zderzeniu prostopadłym ze ścianą boczną autobusu Scania OmniLink nastąpiło odkształcenie wielkości 14 mm). Oczywiście autobusy Scania są wyposażone w hamulce tarczowe i ABS.

Warto podkreślić, że autobusy te produkowane są w Słupsku w fabryce Scania Production Słupsk, która od roku 2003 jest europejskim centrum produkcji autobusów miejskich Scania.