Od stycznia 1983 r. ofertę rozszerzono o sedana. Kolejna odmiana nadwoziowa to kabriolet, który trafił na rynek w 1985 r. Dwa lata później przeprowadzono niewielki lifting auta, a gamę powiększono o prakatyczną odmianę kombi. W 1989 roku na bazie "trójki" zbudowano roadstera Z1. W latach 1983-1991 r. powstawał jeszcze Topcabriolet zaprojektowany przez firmę Baur. BMW E30 dostępne było z silnikami benzynowymi o mocy od 90 KM do 238 KM w sportowej odmianie M3. Do wyboru były również diesle o mocy od 86 KM w wersji wolnossącej oraz 115 KM z turbo. Produkcję coupé i sedana zakończono w 1991 r., kabrioleta w 1993 r., a rok później kombi, którego bagażnik nie jest zbyt wielki, (370-1125 l, ale wystarczy na urlopowe wyjazdy. BMW E30 świetnie nadaje się do codziennej jazdy i - jeśli ma sprawne zawieszenie - daje mnóstwo frajdy. Jednak znalezienie egzemplarza w dobrym stanie nie będzie łatwe. Wiele autz powodu niskich cen trafiło w złe ręce. Doprowadzenie ich do porządku może się okazać kosztowne. Amatorom kombi będzie jeszcze trudniej, bo tych modeli jest mniej niż sedanów czy coupé. Jest z czego wybieraćKażdą, najdrobniejszą nawet część bez problemu można kupić wserwisie BMW lub używaną w internecie. Ceny używanych podzespołów zależą od ich stanu, ale jest w czym wybierać. Także koszty napraw mogą być zróżnicowane. Ponieważ najczęściej korozji ulegają przednie drzwi i klapa bagażnika, to koszt odnowienia nadwozia można obniżyć do ok. 3 tys. zł, jeżeli naprawia się tylko te części. W większości pojazdów trzeba się liczyć z koniecznością wymiany sprzęgła wiskotycznego, elementów przedniego zawieszenia oraz wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Zużyciu ulega równieżgalanteria pojazdu. Dotyczy to m.in. emblematu na masce, znaków firmowych umieszczanych w środku alufelg, tapicerki siedziska kierowcy (koszt nowego ok. 400 zł). Zadbane lub odnowione egzemplarze wystarczają na wiele lat jazdy. Jeżeli ktoś nastawia się na intensywną eksploatację, musi wymieniać napęd rozrządu co 40 tys. km.Ile to kosztuje?BMW 318 kombi ('93 r.) 6000 złlakierowanie 5000 złblacharka klapy i drzwi 3000 złremont zawieszenia 600 złkomplet opon 1600 zł regeneracja felg BBS 800 zł (komplet)tłumik 140 złdrzwi przednie 50 zł (szt.)tylne amortyzatory 55 zł (szt.)sprzęgło Sachs 420 zł (szt.)razem koszty 17 770 złSymulacja kosztów remontu, orientacyjne ceny na podstawie serwisu: www.moto.allegro.pl
BMW 318 - Praktyczny klasyk
BMW serii 3 oznaczone jako E30 weszło do produkcji w 1982 r. w wersji coupé.