Chevrolet Capitva w najnowszym wydaniu (rok modelowy 2012) wzbudza na drodze duże zainteresowanie. Masywna sylwetka z charakterystycznym grillem, identyfikującym markę, stanowi udane połączenie. My mieliśmy do dyspozycji jedną z najdroższych i zarazem najlepiej wyposażoną wersję 2.2 D LTZ, która kosztuje 134 390 zł. Obiektywnie jednak należy stwierdzić, iż to auto jest warte swojej ceny i swoimi niekwestionowanymi zaletami potrafi się odwdzięczyć jego użytkownikowi.
Ważnym argumentem dla każdego użytkownika jest bezpieczeństwo, które zapewnia mu ten pojazd. Chevrolet Captiva standardowo wyposażony jest w 6 poduszek powietrznych, włącznie z kurtynami bocznymi, ochraniającymi pasażerów zajmujących miejsca z tyłu. Producent zadbał także o optymalne utrzymanie trakcji na drodze. Jest więc, to nie tylko już obowiązkowo montowany system ABS, ale także system kontroli zjazdu ze wzniesienia DCS, system wspomagania nagłego hamowania BAS, system kontroli trakcji TCS, układ wspomagania nagłego hamowania HBA oraz system ułatwiający wjazd na wzniesienie.
Podczas testu zderzeniowego EuroNCAP 2011 Chevrolet Captiva otrzymał ocenę pięciu gwiazdek. Przy zderzeniu czołowym kabina pasażerska pozostała stabilna, a odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud. Test bariery bocznej wykazał dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała.
Chevrolet Captiva jest doskonałym przykładem globalizacji. Ma amerykańską markę, ale produkowany jest w Korei Południowej, a napędza go włoski turbodiesel. Natomiast cały pojazd jest wynikiem współpracy koreańskich i niemieckich inżynierów.
Aktualnie produkowany Chevrolet Captiva jest dużym faceliftingiem, który możemy nazwać półgeneracją. Po pięciu latach producent znacznie zmodyfikował design nadwozia, wymienił wszystkie jednostki napędowe, a pięciostopniowe przekładnie zastąpił sześciostopniowymi.
Dla każdego użytkownika ważna jest wnętrze. Captiva zapewnia amerykański komfort. Wszystkie siedzenia są dostatecznie wygodne, a przednie dodatkowo podgrzewane, co szczególnie docenimy w zimowe poranki. Deska rozdzielcza i środkowy panel zapewniają kierowcy optymalne warunki pracy. Szczególnie pomocny jest wyświetlacz LCD, na którym możemy odczytać nie tylko parametry eksploatacyjne, ale także ustawić radio i nawigację satelitarną. Przyzwyczajenia wymaga stosunkowo duża średnica koła kierownicy.
Standardowo auto wyposażone jest w radioodtwarzacz CD i MP3 z 6 głośnikami zapewniający dobrą jakość słuchanej muzyki.
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2231cm3 i mocy 184 KM przy 3800 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm przy 200 obr./min, współpracuje z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Jednostka ta pracuje stosunkowo cicho i nawet przy dużych prędkościach (ponad 130 km/h) nie jest dla pasażerów uciążliwa. To dla masy własnej pojazdu 1903 kg optymalna jednostka, która pozwala na dynamiczną jazdę i dobre przyspieszanie (od 0 do 100 km/h - 11 sekund). Według producenta w cyklu mieszanym Captiva z tym silnikiem powinna zużywać średnio 7,9 l/100 km oleju napędowego. Z całą pewnością podczas spokojnej jazdy wynik taki można bez problemu osiągnąć. Jednak podczas naszego testu, gdy wykorzystywaliśmy w pełni dynamikę tej jednostki, to zużycie było znacznie większe.
Na pozytywną ocenę zasługuje zawieszenie, które niemalże w każdych warunkach zapewnia nam dostateczny komfort. Dobrze tłumi nierówności nawierzchni, bez najmniejszych problemów utrzymuje minimalne nachylenie pojazdu podczas pokonywania ostrych zakrętów.
Chevrolet Captiva jest samochodem komfortowym i z powodzeniem nadaje się do długich wypraw rodzinnych. Przestrzenne wnętrze z ergonomicznymi siedzeniami w zależności od potrzeb może być przekształcone na wersję 5- lub 7-osobową. Bagażnik ma pojemność 477 l, a po złożeniu tylnych oparć możemy go powiększyć do 942 l.
Najdroższa i zarazem najlepiej wyposażona wersja Chevroleta Captiva 2.2 LTZ oferuje m.in. radioodtwarzacz, elektryczną regulację fotela kierowcy, podgrzewane przednie fotele, tempomat, czujnik deszczu, sterowanie radiem w kole kierownicy, nawigację satelitarną z kamerą cofania, klimatyzację automatyczną, elektryczny szyberdach.
W Polsce najtańszy Chevrolet Captiva LS z przednim napędem i czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 2.4 l i mocy 167 KM oraz sześciobiegową przekładnią manualną kosztuje 87 390 zł. Najdroższa wersja Captiva 3.0L V6 AWD o mocy 258 KM z sześciostopniowym automatem, to wydatek 146 990 zł.