Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen C3

Citroen C3

Citroen C3

Citroën C3 to niewielki, miejski model francuskiego koncernu PSA. I generacja została zaprezentowana w 2002 roku i była następcą modelu Saxo. C3 wyglądem nawiązywała do popularnej „kaczki” czyli modelu 2CV.

Najpopularniejszym nadwoziem był 5-drzwiowy hatchback, lecz zaprezentowana rok później odmiana Pluriel która przez swój sposób zdejmowania dachu i możliwość demontowania słupków zaskoczyła motoryzacyjny świat. Jeszcze innym wariantem był C3 X-TR, który dzięki usztywnionemu nadwoziu i kilku dodatkom miał sobie z łatwością radzić z lekkim terenem. Niewielki Citroën był w stanie pomieścić 5 osób, lecz w znacznie wygodniejszych warunkach podróżować mogły 4 osoby. W bagażniku wygospodarowano 305 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy, pojemność ta wzrastała do 1150 litrów.

Do napędu lekkiego, 1,1-tonowego Citroëna służył 1 z 4 silników benzynowych (1.1-1.6 o mocy 60-103 KM) lub 1 z 4 silników wysokoprężnych (1.4, 1.6 o mocy 68-110 KM). Napędzana była przednia oś, a do wyboru była 5-biegowa skrzynia manualna lub półautomatyczna przekładnia SensoDrive, oraz klasyczny, 4-stopniowy automat. W 2005 roku C3 przeszła facelifting. Wygląd zmienił się nieznacznie, za to poprawiono dynamikę niektórych silników.

Auto odniosło duży sukces rynkowy, a już w 2009 roku doczekała się II generacji. Samochód wyróżniał się przede wszystkim panoramiczną szybą Visiodrive, która sięgała aż do słupka B. Nadwozie odrobinę urosło i tym razem występowało wyłącznie w postaci 5-drzwiowego hatchbacka. Bagażnik nie zachwyca pojemnością (300 l) lecz sytuację poprawiają liczne schowki.

Citroën oferuje 4 jednostki benzynowe o pojemności od 1.1 do 1.6 litra. Moc waha się między 60 a 120 KM. Z motorów wysokoprężnych mamy do wyboru jednostkę 1.4 lub 1.6 HDI o mocy odpowiednio 70 i 90 KM.

W 2013 roku auto przeszło nieznaczny facelifting i przy okazji otrzymało nowe silniki – 1.0 VTi (68 KM) oraz 1.2 VTi oraz PureTech (odpowiednio 82 i 110 KM) w przypadku jednostek benzynowych, oraz 1.6 BlueHDI (100 KM) w przypadku wysokoprężnych.

Głównymi rywalami są m.in. Opel Corsa, Renault Clio i Ford Fiesta.

Citroen C3 - generacje

Citroen C3 I (2002&nbsp-&nbsp2010)

Citroen C3 I (2002 - 2010)

Citroen C3 II (2009&nbsp-&nbsp)

Citroen C3 II (2009 - )

Citroen C3 Pluriel (2003&nbsp-&nbsp2010)

Citroen C3 Pluriel (2003 - 2010)

Citroen C3 - powiązane artykuły

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Popyt na miejskie auta nie słabnie. Wytypowaliśmy 10 ciekawych propozycji, trwałych i oszczędnych, ale tym razem nieco droższych – za 20-25 tys. zł.

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Przed wami 25 wyjątkowo udanych modeli samochodów, które kupicie w cenie do 30 tys. zł. W naszym zestawieniu znalazły się auta z różnych segmentów i lat. Wspólny mianownik? Przede wszystkim – trwałość.

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Silniki Citroëna: które warto polecić, a których unikać

Jednostki stosowane w Citroënach w ostatnich latach uchodzą za udane, i to zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. W tym odcinku wybraliśmy cztery, które nie powinny zrujnować waszych kieszeni – oto one!

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

W ostatnim czasie popyt na niedrogie małe auta jest duży. Wytypowaliśmy 10 samochodów segmentu B w cenie od 10 do 20 tys. zł, które w polecanych przez nas wersjach powinny jeździć długo i bez poważnych awarii.

Top 10 aut używanych: małe rozmiary, ale dużo charakteru

Top 10 aut używanych: małe rozmiary, ale dużo charakteru

Czasy nie są łatwe, ale przecież nie zawsze musimy się zajmować autami, które albo mało palą, albo są tanie w zakupie. Nie, tym razem pora na coś lifestylowego, coś, co daje przyjemność, a przy tym nie naraża na koszty.

Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać!

Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać!

Małe samochody z założenia nie powinny generować dużych kosztów. Niestety, bywa z tym różnie. Oto ryzykowne wersje popularnych modeli za 20-25 tys. zł. Auta te mogą narazić was na duże wydatki!

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Pięć używanych modeli segmentu B z dieslem: małe auta mało palą

Oto pięciu wspaniałych! Citroën C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 207 i VW Polo – wszystkie w wieku ok. 10 lat, wszystkie w popularnych wersjach hatchback, wszystkie z oszczędnymi dieslami pod maską, bo średnio palą poniżej 5 l/100 km! Który z nich gwarantuje również rozsądne koszty eksploatacji i wysoką trwałość?

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Citroen C3 II (2009-17) – udanie łączy ciekawy styl z niezłą użytecznością

Citroen C3 II (2009-17) – udanie łączy ciekawy styl z niezłą użytecznością

Citroën C3 II udanie łączy ciekawy styl z niezłą użytecznością. Plusami są: bogate wyposażenie wielu aut, dobry komfort, atrakcyjny wygląd nadwozia, niezła ogólna trwałość. Niestety, niektóre silniki są mocno usterkowe.

Używany Citroen C3 - nieźle wykonany i dość trwały

Używany Citroen C3 - nieźle wykonany i dość trwały

Citroen C3 to coś innego, coś fajnego, coś całkiem udanego. Musimy przyznać, że Citroen C3 wniósł powiew świeżości do segmentu B i pokazał, że nie samymi Fabią i Polo człowiek żyje. Do tego ten model miejskiego Citroena jest nieźle wykonany i dość trwały.

Ceny w górę, liczba ofert – w dół! Sprawdzamy używane auta: co jest na rynku i w jakim stanie

Ceny w górę, liczba ofert – w dół! Sprawdzamy używane auta: co jest na rynku i w jakim stanie

Jest drogo i... taniej na razie nie będzie. A samochody znikają z ogłoszeń w mgnieniu oka – dotyczy to nie tylko aut nowych, lecz także pojazdów z drugiej ręki. Robimy więc przegląd tego, co jest na rynku: odwiedziliśmy różne komisy i skontrolowaliśmy kondycję ponad 10 używanych aut. Od Citroena C3, Fata 500, MINI i Toyoty Yaris, poprzez Opla Astrę, Hondę Civic, Audi A4, BMW serii 3 i Volkswagena Passata, a na Hyundaiu Tucsonie i Kii Sportage kończąc.

Auto już za 5000 zł - który model będzie najlepszym wyborem?

Auto już za 5000 zł - który model będzie najlepszym wyborem?

Jakie auto wybrać dla dziecka, które właśnie zrobiło prawo jazdy i potrzebuje samochodu do niedalekich wyjazdów? Wielu rodziców co roku staje przed takim dylematem. Cena od 5 do 10 tys. zł to dobry pomysł.

Citroen C3 Aircross – pozytywnie zmieniony

Citroen C3 Aircross – pozytywnie zmieniony

Citroen C3 Aircross jest na rynku jest od 2017 r. Teraz samochód został nieznacznie odnowiony. Jednak pierwszy test pokazał, że nawet tak niewielka modernizacja wystarczyła, żeby auto stało się zauważalnie lepsze od przedliftingowej odmiany.

Nowy Citroen C3 - niestety nie dla Europy

Nowy Citroen C3 - niestety nie dla Europy

Ameryka Południowa oraz Indie - to rynki, na które trafi zupełnie nowy Citroen C3. Na następcę europejskiej "C3-ki", spokrewnionej z nowym Peugeotem 208, poczekamy jeszcze kilkanaście miesięcy.

Citroen C3 Aircross po liftingu – już nie taki słodziak

Citroen C3 Aircross po liftingu – już nie taki słodziak

Modernizacja nie zmieniła charakteru Citroena C3 Aircrossa – nadal jest to funkcjonalny oraz komfortowy SUV. Jednak pod względem stylistyki samochód zdecydowanie wydoroślał. Przekonajmy się co jeszcze, oprócz wyglądu zmieniono we francuskim modelu.

Mały garaż to duży problem. Auta do ciasnych miejsc i stanowisk

Mały garaż to duży problem. Auta do ciasnych miejsc i stanowisk

Współczesne auta rosną. Zwykle im nowsze, tym większe, co oznacza, że nie każde będzie łatwo zmieścić w miejscu postojowym czy starszym garażu. ADAC sprawdził, które nowe, jak i używane samochody najłatwiej zmieścić na ciasnych parkingach.

Urząd Skarbowy licytuje części samochodowe

Urząd Skarbowy licytuje części samochodowe

Na licytacjach prowadzonych przez urzędy skarbowe można znaleźć nie tylko nieruchomości, samochody, zegarki czy sprzęt rolniczy. Nie brakuje także skrzyń biegów, silników, poduszek powietrznych i innych części samochodowych.

Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza

Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza

Green NCAP, czyli niezależna organizacja oceniająca ekologiczność pojazdów, ogłosiła wyniki testów kolejnych aut - po raz pierwszy również hybryd typu plug-in (PHEV). Rezultaty trzech z nich pokazują, że nie wszystkie PHEV-y oferują takie same korzyści dla środowiska. Z kolei pojazd napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi potwierdził potencjał tej technologii. Na liście testowanych aut znalazł się także w pełni elektryczny model oraz 19 samochodów spalinowych, z których dwa wyróżniają się na tle pozostałych.

Citroen C3 1.2 z automatem - ciekawy dizajn i...

Citroen C3 1.2 z automatem - ciekawy dizajn i...

Dla wielu kierowców wygląd i statyczny komfort, jaki prezentuje najnowszy Citroen C3, będzie wystarczającym powodem, by wybrać ten model spośród dziesiątek innych, niewyróżniających się z tłumu modeli segmentu B. W praktyce warto jednak, po pierwsze, mieć świadomość pewnej wyjątkowości tego auta, a po drugie, starannie wybrać układ napędowy. Wersja z automatyczną skrzynią biegów nie jest optymalną opcją dla każdego.

Citroen C3 - kochasz miękkość i cenisz oryginalny styl?

Citroen C3 - kochasz miękkość i cenisz oryginalny styl?

Automatyczna skrzynia biegów w stylowym miejskim aucie to pożądane udogodnienie. Sprawdziliśmy, jak spisuje się 110-konny Citroen C3 1.2 PureTech z przekładnią EAT6.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech