Pierwsza generacja Citroëna C3 zastąpiła wysłużony model Saxo w 2002 roku. Druga miała premierę w 2009 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem, a od ubiegłego roku produkowana jest wersja po liftingu.

Według  nieoficjalnych informacji pochodzących od producenta, nowa generacja C3 ma stanowić postęp w designie nie tylko tego modelu, ale całej marki. Auto będzie podwyższonym pięciodrzwiowym hatchbackiem. Otrzyma przednie światła nawiązujące do aktualnych modeli C4 Cactus, C4 Picasso i Grand C4 Picasso.

Od modelu C4 Cactus ma przejąć zewnętrzne poduszki Airbump, które jednak w tym przypadku nie będą elementem designu, ale mają spełniać ochronną rolę małego auta w ruchu miejskim.

Nowa generacja Citroëna C3 powstanie na platformie PF1, która już wykorzystuje aktualny Peugeot 208. Zewnętrzne wymiary nowego modelu zmienią się minimalnie, ale za to wnętrze zaoferuje większy komfort dla pasażerów.

Zmiany obejmą również wnętrze, którego ważną częścią będzie system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem.

Paleta jednostek napędowych będzie identyczna jaką ma Peugeot 208. Będą to silniki benzynowe: 1.0 PureTech i 1.2 PureTech o mocy 68, 88 i 109 KM oraz wysokoprężne 1.6 BlueHDI o mocy 75, 98 i 120 KM. Poza przekładnią manualną w ofercie znajdzie się sześciostopniowa zrobotyzowana przekładnia Aisin.

Trzecia generacja Citroëna C3 będzie produkowana w słowackiej fabryce PSA Peugeot-Citroën w Trnawie.