REKLAMA
Auto Świat Jak jeździ Citroen C3 Picasso?

Jak jeździ Citroen C3 Picasso?

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk

Mały van Citroëna to jedno z tych aut, po których nie widać mijającego czasu. Mimo to producent poddał ten model modernizacji – zmiany są symboliczne

Jak jeździ Citroen C3 Picasso?
Zobacz galerię (14)
Auto Świat
Jak jeździ Citroen C3 Picasso?

Zmiany w C3 Picasso ograniczyły się do wprowadzenia wspólnych elementów, które pojawiają się w aktualnych modelach Citroëna. Na masce zagościło duże logo, a przedni zderzak ma teraz jeden wlot, przedzielony listwą, oraz światła do jazdy dziennej.

We wnętrzu nowościami są kamera cofania i kolorowa nawigacja (opcja). Szkoda jednak, że przy okazji liftingu nie poprawiono ergonomii kokpitu – część środkowej konsoli zasłania kierownica. Zaletami są za to przestronna kabina i pojemny bagażnik (385 l).

Testowany egzemplarzbył napędzany benzyniakiem 1.6 o mocy 120 KM. Jednostka ze zmiennymi fazami rozrządu może dawać sporą frajdę z jazdy, ale pod warunkiem, że będziemy wkręcać ją na wyższe obroty. Niestety, staje się wtedy głośna. Średnie spalanie wyniosło 8,5 l/100 km.

Zawieszenie zestrojono bardzo komfortowo, jak na „francuza” przystało. Zastrzeżenia można mieć do zbyt mało precyzyjnego układu kierowniczego.

Prezentowana najbogatsza wersja Exclusive kosztuje 71 100 zł, ale podstawowy wariant z silnikiem 1.4 można mieć już za 57 400 zł.

Czy Citroen C3 Picasso jest bezkonkurencyjny? Zobacz, czy okazał się lepszy od Hyundaia ix20

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk