Nissan ma bogatą ofertę crossoverów i terenówek. Koncepcyjna TeRRA, która ma być pokazana pod koniec września na salonie samochodwym w Paryżu, nie zastąpi jednak żadnego z nich. To tylko pokaz technicznych możliwości Japończyków. Przy okazji też pewnie marketingowcy firmy chcą zebrać opinie klientów na temat nowatorskiej stylistyki. Czym chwali się Nissan?
Nowości podzielić można na wizualne i techniczne. Zacznijmy od tego, czego nie widać. Do napędu auta (oczywiście 4x4, ale bardzo nietypowe) użyto trzech silników elektrycznych. Jeden klasycznie napędza koła przedniej osi. Dwa pozostałe trafiły do piast kół tylnych i uaktywniają się w razie potrzeby (uślizgu przedniej osi). Na ile taki układ jest skuteczny?
W ciężkim terenie zapewne daleko nie zajedziemy, ale na śliskim asfalcie czy szutrowej drodze okaże się wystarczający. Źródłem prądu ma być zestaw wodorowych ogniw paliwowych, które trafiły pod maskę. Nissan uspokaja – od 2005 r. ogniwa staniały aż sześciokrotnie, co moze przybliżyć je do szerszego rozpowszechnienia.
Koncepcyjny nissan to jednak nie tylko technika, lecz także design. Ograniczenie liczby części mechanicznych (zniknął wał napędowy, a nawet półosie) dało większą swobodę w kształtowaniu wnętrza. Fotele przednie i tylne ustawione są z pewnym przesunięciem, dzięki czemu wszyscy mogą obserwować drogę. Po złożeniu foteli pasażerów podłoga w kabinie jest zupełnie płaska, co znacząco ułatwia przewożenie np. rowerów.
Ciekawostka czeka też na kierowcę – w czasie jazdy widzi przed sobą tablet, na którym wyświetlane są istotne funkcje samochodu i nawigacja. Gdy kończymy jazdę wypinamy po prostu urządzenie, i zabieramy je do domu lub gdziekolwiek i np. oglądamy film.
Z surowością muskularnego nadwozia kontrastuje ciepłe i przyjazne wnętrze. Panele drzwi wykonane są częściowo z jasnego drewna, a częściowo z akrylu polakierowanego w intrygujący wzór. Otoczenie kabiny metalową ramą na wysokości ramion ma dawać poczucie bezpieczeństwa. Kontrast drewna z metalem dominuje na całej desce, a połączenie buku z akrylem ociepla je.