Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat ESP

ESP

Przez ten system nie wyjedziesz z zaspy. Ma go każde nowe auto. Jak go wyłączyć?
Eksploatacja

Przez ten system nie wyjedziesz z zaspy. Ma go każde nowe auto. Jak go wyłączyć?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy wiesz, co oznaczają popularne skróty używane w motoryzacji?
Eksploatacja

Czy wiesz, co oznaczają popularne skróty używane w motoryzacji?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
GTI, VTEC, ABS i inne. Czy znasz rozwinięcia tych skrótów?
Aktualności

GTI, VTEC, ABS i inne. Czy znasz rozwinięcia tych skrótów?

GTI, ABS czy VTEC — to tylko przykłady skrótów używanych przez producentów aut. Trzeba przyznać, że firmy z całego świata lubują się w tego typu oznaczeniach i funkcjonuje ich cała masa. Z pewnością wystarczyłoby, żeby stworzyć na ten temat niemały osobny słownik. Czasem chodzi o dwie literki, innym razem o trzy lub nawet cztery, ale czy wiesz, jakie słowa się pod nimi kryją?

Crashtesty – wyniki ponad 300 rozbitych aut
Eksploatacja

Crashtesty – wyniki ponad 300 rozbitych aut

Przyjrzeliśmy się wynikom testów zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP. Pod lupę wzięliśmy głównie kilkunastoletnie egzemplarze.

Stabilna jazda w każdych warunkach z systemem DSC
Porady

Stabilna jazda w każdych warunkach z systemem DSC

Podczas jazdy komfort i bezpieczeństwo w nowoczesnych samochodach zapewnia wiele systemów, a jednym z nich jest DSC. Trasa bywa czasami najeżona sytuacjami, które wymagają od kierowcy szybkiej reakcji. Gwałtowne ruchy nie mogą jednak powodować utraty kontroli nad pojazdem, co mogłoby doprowadzić do wypadku. Jest to niewątpliwie jedno z najważniejszych wyzwań, przed którymi stoją producenci samochodów, próbujących zminimalizować to ryzyko poprzez wykorzystanie rozwiązań takich jak DSC.

ESP – 25 lat w służbie bezpieczeństwa
Aktualności

ESP – 25 lat w służbie bezpieczeństwa

ESP, czyli Electronic Stability Program, zadebiutował 25 lat temu w Mercedesie klasy S (W140) w wersji coupe. Popularyzacja tego systemu rozpoczęła się dwa lata później znowu za sprawą Mercedesa. Tym razem system trafił do seryjnego wyposażenie klasy A pierwszej generacji, która zaliczyła wpadkę podczas „testu łosia" w Szwecji

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Alfabet samochodowych skrótów
Eksploatacja

Alfabet samochodowych skrótów

Takie skróty jak ABS, czy nawet ESP zna niemal każdy. Współczesne samochody stają się jednak coraz bardziej skomplikowane, a stosowane w nich systemy zyskują nowe nazwy. Wyjaśniamy, co oznaczają mniej znane skróty opisujące ważne urządzenia, które znajdziemy w coraz większej liczbie samochodów.

ABS, ESP, Start-Stop: które systemy warto mieć w aucie?
Eksploatacja

ABS, ESP, Start-Stop: które systemy warto mieć w aucie?

Teoretycznie wszystkie rozwiązania trafiające do nowych aut są wcześniej wnikliwie testowane. Jednak czy na pewno? Niektóre rzeczywiście okazują się przydatne, inne tylko działają na nerwy

Parlament Europejski ogłosił obowiązek stosowania ESP
Aktualności

Parlament Europejski ogłosił obowiązek stosowania ESP

Zgodnie z nowym przepisem wszystkie nowe modele samochodów osobowych i użytkowych od roku 2011, rejestrowane na terenie Unii Europejskiej, muszą być wyposażone w aktywny system bezpieczeństwa ESP

Jak się zachować w aucie z ESP?
Auto Świat

Jak się zachować w aucie z ESP?

Zanim wynaleziono ESP, w chwili, gdy auto nie mogło utrzymać się w zakręcie, sprawny kierowca "zakładał kontrę" lub inaczej się ratował, będąc zdanym na własne umiejętności. Powiedzmy to jasno: zdolność kontrolowania poślizgu, szczególnie niezamierzonego, to rzadkość. Zwykły kierowca po prostu "wylatuje" z zakrętu. Najlepsze wyjście to unikać poślizgów, dlatego wynaleziono układ stabilizacji toru jazdy.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.