Według pomysłodawców właśnie do rowerów cargo należy przyszłość w dużych miastach Belgii. Prezentowany egzemplarz to najdłuższy i najbardziej pojemny rower, jaki stworzyła firma Ziegler. Całkowita długość wynosi 6 m, a długość samej przyczepy to 3,6 m przy maksymalnej ładowności 500 kg! Co ciekawe, jeden taki rower już jeździ po Brukseli, a w najbliższym czasie w stolicy Belgii pojawi się 10 kolejnych rowerów cargo.

Jak ma działać transport towarowy na rowerach?

Firma Ziegler opisała też ścieżkę dostaw, w której ważna rolę mają zająć właśnie rowery cargo. Oczywiście nie wyeliminują one samochodów dostawczych, ale są w stanie ograniczyć ich poruszanie po ścisłym centrum miasta. W tym przypadku samochody dostawcze będą przywozić palety i paczki do mikrohubów rozmieszczonych w pobliżu centrum miasta. Z kolei z nich towary po strefach, gdzie obowiązują ograniczenia ruchu, rozwiozą rowery.

Według producenta ich rowery cargo mogą bezpiecznie i sprawnie przewozić różnego rodzaju ładunki, w tym m.in.: towary przemysłowe, paczki czy palety, suche produkty spożywcze, alkohol, odzież, a nawet produkty wymagające transportu w temperaturze kontrolowanej.