W ostatnich miesiącach przeprowadzono obiektywną, dogłębną analizę w celu określenia, który z istniejących zakładów montażowych (Trollhättan w Szwecji i Rüsselsheim w Niemczech) najlepiej odpowiada przyszłym potrzebom produkcyjnym GM na rynku europejskim.

"Oba zakłady prezentują zbliżony poziom, ale ostatecznie, w tym konkretnym przypadku, szala przeważyła na korzyść Rüsselsheim", powiedział Fritz Henderson, szef General Motors Europe.

Jednocześnie firma GM potwierdziła swoje zaangażowanie w markę Saab i zakład produkcyjny w Trollhättan. Obecnie spodziewane jest znaczące poszerzenie gamy modeli Saaba. Ponadto, w 2006 roku GM rozpocznie tam produkcję Cadillaca BLS, który zadebiutował podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Firma zobowiązała się również w dniu dzisiejszym do produkcji wybranych modeli Saaba w zakładzie w Trollhättan do 2010 roku.

"Czujemy się bardzo związani z marką Saab i jej działaniami w Szwecji," powiedział Carl-Peter Forster, prezes General Motors Europe. "Modele 9-3 i 9-5 nadal będą najważniejszymi produktami firmy i będą stale unowocześniane, ale gama modeli rozszerzy się wkrótce o luksusowe pojazdy z klasy cross-over. Poza tym przeniesiemy do szwedzkiego zakładu produkcję innych naszych modeli."

Decyzja o produkcji modeli Opla i Saaba w Rüsselsheim podjęta została na podstawie dokładnej analizy różnorodnych czynników, w tym m.in. wymagań przestrzennych, inwestycji, kosztów robocizny, wydajności i elastyczności zakładu, godzin pracy, logistyki i kwestii walutowych. Badania wykazały, że najlepszą lokalizacją będzie zakład w Rüsselsheim, który zdoła znacznie podwyższyć swoją produktywność.

Możliwości zaprezentowane przez zakład w Trollhättan sprawiły, że stał się on naturalną propozycją do produkcji Cadillaca BLS. To samochód, stanowiący uzupełnienie gamy mocnych, luksusowych pojazdów amerykańskich z napędem na przednią oś, przystosowanych do wymagań europejskich. To jeden z 45 nowych pojazdów, jakie GM wprowadzi na rynek w ciągu najbliższych 5 lat.