W bieżącym roku o tytuł ubiegało się aż 1.680 wyrobów zgłoszonych z 31 krajów, z tego 35 startowało w kategorii "Transport". Ostatecznie dziewiętnastoosobowe jury przyznało tytuł 13 produktom. Obok oceny designu i jakości zastosowanych materiałów, specjaliści oceniali także oddziaływanie na środowisko oraz ergonomię produktu.

Przy opracowywaniu autobusu czwartej generacji marki MAN zerwano z prostymi i ostrymi krawędziami bryły nadwozia. Jest to szczególnie widoczne z przodu, gdzie duża jednoczęściowa szyba zintegrowana z elektroniczną tablicą kierunkową łączy się harmonijnie z linią dachu. Aby nadać lekkości całej bryle optycznie powiększono przednią szybę poprzez ciemne malowanie pasa podokiennego, który koresponduje z nowymi światłami. Całą ścianę przednią podzielono na osiem segmentów, umożliwiających szybką naprawę w przypadku kolizji. Ściany boczne zdominowane są przez duże powierzchnie szyb, których górna krawędź sięga aż do linii dachu. Na ścianie tylnej wprowadzono duże zespolone tylne światła zachodzące na pokrywę silnika o takim samym kształcie jak stosowane w autobusach turystycznych. Wprowadzono także szybę tylną z zaokrągloną krawędzią, maskującą dodatkowe światło stopu i światła gabarytowe wykonane w technologii LED.

W autobusach czwartej generacji oprócz deski typu FAP, stosowane jest także nowe stanowisko kierowcy, wyróżniające się nowoczesną stylistyką i oryginalnym elipsoidalnym kształtem, przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich wymagań w zakresie ergonomii. Tak jak w przypadku deski FAP w nowej desce pozostawiono możliwość regulacji pochylenia równolegle z regulacją pochylenia koła kierownicy.

Dzięki modułowej budowie MAN Lion's City jest przedstawicielem całej rodziny autobusów miejskich obejmujących także autobusy o długości 10 (M), 14 (LL) i 18 (G) metrów. Zgodnie z nowymi przepisami rodzina ta obejmuje również autobus przegubowy o długości 18,75 metra. Aby spełnić wszystkie wymagania klientów autobusy Lion's City mogą być napędzane spalinowymi silnikami o mocy od 220 KM do 360 KM oraz silnikami gazowymi LPG lub CNG, spełniającymi wymagania normy czystości spalin EEV.