Wciąż liderem polskiego rynku pozostaje Skoda, która w 2012 roku sprzedała o 198 samochodów więcej niż w alogicznym okresie minionego roku. Nabywcy nowych samochodów najchętniej wybierali Skodą Octavię. W 2012 roku sprzedano 15 639 Octavii, a więc tylko o 303 egz. mniej niż w ciągu 12 miesięcy 2011 roku. Duży udział w w tym Octavia Tour.

Poza niekwestionowanym liderem zmieniła się kolejność w klasyfikacji pięciu najpopularniejszych marek. W 2012 roku za Skodą uplasowały się takie marki jak: Volkswagen, Fiat, Toyota i Opel, gdy dla porównania kolejność w 2011 roku była następująca: Skoda, Ford, Fiat, Volkswagen i Opel.

W grudniu 2012 roku w Polsce zarejestrowano 24 707 nowych samochodów. Faworytem osób fizycznych okazała się Kia Sportage – 306 egz., a firm Skoda Octavia – 570 egz.

Polacy w 2012 roku kupili po jednym egzemplarzu Lamborghini i Lotus, 2 egz. marki Tata, 3 auta marki Saab i Rolls-Royce i 4 Aston Martiny. Na polskie drogi wyjechało 11 egz. Ferrari i tyle samo luskusowych samochodów marki Bentley. Stosunkowo dużym zainteresowaniem cieszyła się marka Porsche – 413 egz. i Lexus – 571, a powoli polski rynek zdobywa Infiniti – 187 egz.

Najpopularniejsze marki w Polsce – I-XII 2012 r. - nowe rejestracje1. (1.) Skoda – 33 543 egz. (33 245)2. (4.) Volkswagen – 26 434 egz. (23 247)3. (3.) Fiat – 22 224 egz. (27 057)4. (7.) Toyota – 20 679 egz. (19 852)5. (5.) Opel – 20 564 egz. (22 946)6. (2.) Ford – 19 848 egz. (27 057)7. (6.) Renault – 18 161 egz. (21 690)8. (8.) Peugeot – 15 963 egz. (16 259)9. (11.) Hyundai – 15 602 egz. (14 295)10. (12.) Kia – 15 345 egz. (12 889) * w nawiasach dane z 2011 rokuŹródło: carmarket