W kanale dolotowym instalowane są różne formy dodatkowego doładowania (turbodoładowanie, kompresor, Comprex itp.). Ale i same kanały dolotowe mogą wspomagać dostarczanie silnikowi większej ilości powietrza, niżby sam potrafił zassać.

Jest to tzw. doładowanie dynamiczne. Przykładem takich zaawansowanych technik jest rozwiązanie, w którym kanały dolotowe silnika mają zmienną długość (lub geometrię).

Upraszczając: w konstrukcji tej kanały są zwinięte, a w ich wnętrzu znajdują się specjalne przepustnice, które mogą zmniejszyć długość drogi, jaką powietrze ma do pokonania w drodze od filtra powietrza do silnika.

Funkcjonowanie: podczas pracy na niskich obrotach silnik lepiej się napełnia, gdy kanały dolotowe są długie (powstaje wówczas fala stojąca, doładowująca dynamicznie).

Natomiast podczas pracy na wysokich obrotach konieczne jest ograniczenie do minimum wszelkich oporów zasilania, a więc powietrze powinno wpadać do silnika jak najprostszą i najkrótszą drogą.