Audi jest pionierem w dziedzinie rozwoju samochodowych technik oświetlenia. W roku 2008, Audi R8 jako pierwszy na świecie pojazd seryjny, wyposażono w w pełni diodowe reflektory, a w roku 2012 dodano mu kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Wprowadzając reflektory diodowe Audi Matrix LED, które zadebiutowały w roku 2013 w odmłodzonym Audi A8, cztery pierścienie zapoczątkowały nowy rozdział rozwoju samochodowego oświetlenia. W modelu R8 LMX, Audi wprowadza kolejne ulepszenie: światła drogowe generowane są przez wiązkę laserową, poprawiając tym samym zasięg oświetlenia. Dla samochodu sportowego, takiego jak R8 LMX, to wręcz idealne rozwiązanie.

Prowadząc prace nad rozwojem innowacji dotyczących świateł samochodowych, inżynierowie Audi ściśle współpracują z kolegami z działu sportów motorowych. Stąd kombinacja diodowych i laserowych światłe drogowych, zamontowana w nowym Audi R18 etron quattro, zostanie po raz pierwszy sprawdzona w akcji w dniach 14 i 15 czerwca, w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu w Le Mans.

W nowych, laserowych światłach drogowych, znajdujący się w każdym reflektorze moduł laserowy generuje snop światła o zasięgu dwa razy większym niż ten generowany przez reflektory diodowe. W każdym module zastosowano cztery silne diody laserowe. Przy średnicy zaledwie 300 mikrometrów generują one niebieskie światło laserowe o długości fali 450 nanometrów. Fosforowy konwerter przemienia je w białe światło drogowe o temperaturze barwy 5500 kelwinów, idealne dla ludzkiego oka, pozwalające kierowcy lepiej rozpoznawać kontrasty i mniej meczące wzrok.

Światła laserowe w Audi R8 LMX, aktywujące się powyżej prędkości 60 km/h, są uzupełnieniem diodowych świateł drogowych i korzystnie poszerzają oraz wydłużają pole widzenia kierowcy, wydatnie podnosząc w ten sposób bezpieczeństwo jazdy. Inteligentny zespół sensorowych kamer rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i odpowiednio dostosowuje długość i intensywność wiązki światła.

Audi Space Frame (ASF), wywodzą się wprost z rozwiązań stosowanych w sportach motorowych. Audi R8 LMX z kolei to coupé, które dostępne będzie w limitowanej serii zaledwie 99 egzemplarzy.

Dzięki mocy 419 kW (570 KM) i momentowi obrotowemu 540 Nm, przy 6500 obr./min, jego silnik V10 o pojemności 5,2 litra przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 320 km/h, a średnie zużycie paliwa to 12,9 litra na 100 km (299 g CO2 na km). Kompaktowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów S tronic

przekazuje moc jednostki do stałego napędu na cztery koła quattro. W połączeniu z 19-calowymi kołami, w aucie montuje się tarcze hamulcowe z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym.

Audi exclusive w kolorze niebieskim Ara z efektem kryształowym.

Dynamiczna linia znajduje swą kontynuację w utrzymanym w czerni wnętrzu, ożywionym delikatnymi niebieskimi akcentami. Składane kubełkowe fotele obciągnięto skórą Feinnappa ze stebnowaniem w kształcie rombów w kolorze niebieskim Sepang. Oparcia siedzeń mają niebieski kolor Ara. Szwy w kolorze niebieskim Sepang kontrastują z czernią. Ozdobiono nimi gałkę hamulca ręcznego, konsolę tunelu środkowego, kierownicę i obudowę tablicy rozdzielczej. Podsufitkę w kolorze czarnym Alcantara i obicia drzwi z czarnej skóry Feinnappa, podobnie jak fotele, zdobi stebnowanie w kształcie rombów w kolorze niebieskim Sepang.