Krzysztof Hołowczyc, gorszy o 9 sekund do najszybszej dwójki, zaliczył pięć przejazdów i w końcowym zszedł do 2.22,5. Michał Kościuszko był trzeci w stawce JWRC - za Kevinem Abbringiem i Martinem Prokopem. Kościuszko uzyskał najlepszy czas w drugim przejeździe, Abbring w trzecim, natomiast Prokop w pierwszym.

"Na trasie jest bardzo grząsko, na drugi przejazd ustawiliśmy wysoko zawieszenie, aby nie uszkodzić samochodu podczas przejazdu w głębokich koleinach. Ustawienia są wręcz dakarowe, bo obawiamy się, że jeśli nadal będzie padał deszcz na niektórych odcinkach nawierzchnia może przypominać trasę rajdu terenowego" - powiedział Michał Kościuszko.

Kierowcy z priorytetu jeździli od 8.00 do 12.20 na 3,8-kilometrowym odcinku Nowe Sady - Prawdowo. W shakedownie nastąpiła 20-minutowa przerwa z powodu drobnych kłopotów z kibicami i dziennikarzami.

"Na pierwszych odcinkach będziemy szukać swego tempa" - mówił Krzysztof Hołowczyc, który po wielu latach przerwy stanął na starcie rajdu zaliczanego do mistrzostw świata. Olsztyński kierowca jest pełen uznania dla klasy rywali, którzy jeżdżą "jakby się w tym aucie urodzili", ale podkreśla, że spore znaczenie może mieć znajomość specyfiki mazurskich szutrowych dróg. "Po wielu latach potrafimy +czytać+ drogę, po kolorze nawierzchni oceniać jej przyczepność" - wyjaśnił Hołowczyc.

WYNIKI ODCINKA TESTOWEGO

Loeb (Citroen) 2.13,5

Hirvonen (Ford) 2.13,5

Latvala (Ford) 2.14,5

Nowikow (Citroen) 2.15,1

P. Solberg (Citroen) 2.15,2

Sordo (Citroen) 2.16,8

Wilson (Ford) 2.17,5

H. Solberg (Ford) 2.17,7

Ogier (Citroen) 2.19,7

Rautenbach (Citroen) 2.19,9

Mikkelsen (Skoda) 2.20,7

Ostberg (Subaru) 2.21,4

Hołowczyc (Ford) 2.22,5

JWRC

Abbring (Renault) 2.47,7

Prokop (Citroen) 2.48,6

Kościuszko (Suzuki) 2.49,0

Weijs (Citroen) 2.52,5

Bertolotti (Suzuki) 2.54,6

Bonato (Suzuki) 2.54,9