W początkowym okresie oferowane są dobrze znane silniki – benzynowy 2.0 i-VTEC o mocy 155 KM i wysokoprężny 2.2 i-DTEC o mocy 150 KM. Z manualną skrzynią biegów standardowo montowany jest system Idle Stop. W połowie 2013 roku w ofercie pojawi się nowy silnik Diesla o pojemności 1,6 litra.
Nowością jest możliwość wyboru napędu tylko na przednią oś. Taka wersja jest dostępna w przypadku jednostki benzynowej. Układ napędu wszystkich kół został zmodernizowany. Hydrauliczne rozwiązanie z systemem Dual Pump stosowane w trzeciej generacji tego modelu zostało zastąpione układem sterowanym elektronicznie, który zapewnia szybsze reakcje w momencie utraty przyczepności kół.
Wyposażenie standardowe wersji S (tylko silnik 2.0 2WD) obejmuje m.in.: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, system kontroli stabilności jazdy z kontrolą trakcji, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane lusterka, radioodtwarzacz, tempomat, LED-owe światła do jazdy dziennej i felgi aluminiowe. Automatyczna klimatyzacja występuje od wersji Comfort (podstawowa seria dla silnika Diesla).
W najbogatszej odmianie Executive na pokładzie Hondy CR-V znajdują się nowe układy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę, które wchodzą w skład systemu ADAS (Advanced Driver Assist System). Są to: system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist System - LKAS), tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) oraz system ograniczający skutki kolizji CMBS (Collision Mitigation Braking System).
Tak, jak poprzednie generacje, nowa Honda CR-V jest produkowana w angielskiej fabryce w Swindon.
Nowa Honda CR-V - cennik: