Serwis wystartował oficjalnie 1 lutego 2011 roku. Oferta Autosalon24.pl obejmuje 35 marek pojazdów czyli praktycznie wszystkie oferowane w Polsce w ramach danej marki modele i konfiguracje nowych aut. Zadaniem Autosalon24.pl jest wynegocjowanie najlepszej ceny. Serwisnie sprzedaje samochodów, ani nie przyjmuje wpłat zaliczek czy pełnejceny za oferowane auta. Jest pośrednikiem, wyspecjalizowaną firmądoradczą, oferującą klientom wsparcie w pozyskaniu najkorzystniejszejoferty i negocjacji warunków zakupu samochodu z dealerem. Klientdokonuje wpłat za samochód bezpośrednio do wskazanego przezAutosalonu24.pl dealera – dealer wystawia faktury, rozlicza wpłaty iwydaje samochód. Odbiór samochodu następuje u dealera. Gdy jest to innemiasto, niż to w którym mieszka klient – Autosalonu24.pl oferujemożliwość zamówienia opcji dostawy auta pod wskazany adres lub pomaga wdotarciu do salonu dealera.

Łukasz Gębski Prezes Zarządu Autodirect S.A. (zarządzającej serwisem www.autosalon24.pl wyjaśnia:– Nasz model biznesowy jest adaptacją dobrze rozwiniętych i sprawdzonych w krajach Europy Zachodniej rozwiązań handlowych. Niewątpliwie bezpośrednią inspiracją były francuskie platformy zakupu samochodów (tzw. negocians), takie jak: www.elite-auto.fr czy www.concessiondirect.com. Równie skutecznie takie rozwiązania funkcjonują w innych krajach: w Holandii, Belgii w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych. Platforma zamówień autosalon24.pl różni się od funkcjonujących już na polskim rynku serwisów, tym, że umożliwia zamówienie i zakup auta od działającego w Polsce dealera, po niższej cenie. Dodatkowo użytkownicy serwisu nie muszą czekać, aż zbierze się grupa 2 czy 3 klientów chętnych do zakupu danego samochodu lub modelu – jak to ma miejsce w przypadku operatorów specjalizujących się w aranżacji zakupów zbiorowych. Prezentowane ceny Autosalon24.pl dotyczą pojedynczych samochodów – dodaje Łukasz Gębski.

Jakie rabaty oferuje Autosalon24.pl?

Wysokość rabatów udzielanych przez Autosalon24.pl może być bardzo różna, w zależności od marki, typu i modelu samochodu. Czasami nie tylko cena jest ważnym dla klienta elementem – możliwość sfinansowania zakupu leasingiem dla „młodej” firmy również jest istotnym czynnikiem decyzyjnym. Poniżej prezentowane są wybrane/konkretne przykłady zrealizowanych transakcji (sprzedaż była prowadzona od września 2010 r.):- BMW serii X5 – rabat w wysokości 10% (samochód zamawiany indywidualnie) – czyli ponad 30’000PLN rabatu;- Opel Insignia CDTI – rabat w wysokości 21% – ponad 20’000PLN rabatu;- Volkswageny (Tiguan, Sharan, VV Passat CC) – rabaty w wysokości 7%-9% na samochody zamawiane według indywidualnej specyfikacji (na zamówienie).

Na każdym etapie procesu istnieje możliwość rozmowy z doradcą Autosalon24.pl, który w oparciu o preferencje klienta może przygotować kilka ofert, poinformować o bieżącym statusie zamówienia oraz doradzić w wyborze auta oraz zaaranżować szereg dodatkowych usług.