Najłatwiej dostrzec nowe reflektory ledowe i tylne przestrzenne światła. Kształt zmieniły również zderzaki. W środku znajdziemy nową kierownicę, materiały wykończeniowe, ciekłokrystaliczne zegary, nowe oprogramowanie multimediów. Wyświetlacz za kierownicą nie ma tak wielkich możliwości konfiguracji jak w Audi, ale można wybierać pomiędzy kilkoma rodzajami grafik, które dopasowane są do trybów jazdy.
BMW zapewnia, że zawieszenie serii 4 Coupe oraz Gran Coupe zostało usztywnione, zapewniając bardziej wyrafinowane wrażenia zza kierownicy, ale zmiana nie wpłynęła negatywnie na komfort. Poprawiony został również układ kierowniczy i obecnie jak twierdzi BMW jest bardziej komunikatywny. Jesteśmy bardzo ciekawi modyfikacji ponieważ od momentu wprowadzenia elektrycznie wspomaganych układów kierowniczych nie byliśmy w pełni usatysfakcjonowani komunikatywnością BMW.
Biorąc pod uwagę fakt, że w połowie 2016 roku wprowadzono nową odświeżoną gamę silników więc lifting nie przyniósł w tej kwestii niczego nowego.
Pod maskami BMW 4 znajdą się silniki o 4 i 6 cylindrach i mocach od 150 KM (418 d) do 313 KM (435d) i 326 KM (440i). W przypadku wszystkich 12 wersji silnikowych będzie dostępny napęd na cztery koła.
W polskich salonach odświeżone BMW 4 pojawi się w marcu 2017 roku.