Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Porady > Wszystko o LPG > Zanim zainwestujesz w LPG - co warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej?

Zanim zainwestujesz w LPG - co warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej?

Zapytaj mechanika, czy twoje auto się nadaje, upewnij się, że jest sprawne, i policz, czy inwestycja w LPG w twoim przypadku się opłaca. Jeśli odpowiedź na każde z tych trzech pytań brzmi: „tak” – wtedy warto zaryzykować

Zanim zainwestujesz w LPG - co warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej?
Zanim zainwestujesz w LPG - co warto wiedzieć przed montażem instalacji gazowej?Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Dziś teoretycznie „zagazować” można prawie każde auto, a prawdopodobnie w ciągu kilku miesięcy – nawet te silniki, które mają układ podwójnego wtrysku benzyny. Starsze jednostki to dla gazownika żadne wyzwanie, nie jest też problemem bezpośredni wtrysk benzyny. A jednak... Nie upieramy się, ale delikatnie odradzamy klientom montaż gazu w silnikach, które same z siebie przysparzają mnóstwo kłopotów, np. volkswagenowskie motory 1.2 TSI czy 1.4 TSI z łańcuchowym napędem rozrządu. Można w nich zakładać LPG, tylko po co dokładać potencjalnych problemów? – mówi poza protokołem pracownik renomowanego dostawcy sprzętu LPG.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Technologia zasilania alternatywnego bardzo się rozwinęła, obecnie na rynku są nie tylko dobre włoskie czy też holenderskie instalacje LPG – w wielu wypadkach niezwykle konkurencyjne okazują się polskie instalacje takich firm, jak np. Stag, AG Centrum, KME czy Elpigaz. Jeżeli instalację gazową kupujecie po to, żeby pozwoliła zaoszczędzić pieniądze, a nie po to, by mieć pod maską supernowoczesny układ zasilania, ale zbyt drogi, żeby się zwrócił, powinniście wybierać rozsądnie, czyli kupić najtańszą instalację, która zapewni bezpieczną i długotrwałą eksploatację waszego auta. Ponieważ różne silniki mają różne rezerwy wytrzymałościowe i termiczne, w jednym przypadku należy zainwestować w droższy, bardziej precyzyjny lub wydajny układ zasilania, w innym – wystarczy tańszy i prostszy.

Powiązane tematy:PoradyEksploatacjaLPG