Opona Energy Saver, została po raz pierwszy na świecie wykorzystana w modelu Peugeot 308 w 2007 roku. Dzięki oponie Energy Saver firmie Michelin udało się nie tylko zmniejszyć zużycie paliwa, ale równocześnie zwiększyć przyczepność i bezpieczeństwo, zapewniając przy tym wydłużenie przebiegu, osiągając tym samym najlepszy wynik na rynku.

- Opona Michelin Energy Saver pozwala na obniżenie oporu toczenia średnio o 20 procent w stosunku do standardowych opon. Dzięki temu zredukowane zostaje zużycie paliwa i emisja CO2 do atmosfery - powiedział Tomasz Młodawski, menedżer produktu Michelin Polska S.A. To dla nas ogromna satysfakcja, że marka Michelin doceniana jest na całym świecie. Jedną z kluczowych wartości, która przyświeca Michelin jest bowiem szacunek dla środowiska naturalnego.

Zastosowana technologia pozwala zaoszczędzić około 0,2 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym lub redukcję ok. 4 g CO2 na km. Odpowiada to w przybliżeniu tonie CO2 niewyemitowanej do atmosfery, w przeciągu całego użytkowania samochodu. By zrekompensować ten wynik i tak owocną współpracę obu grup, PSA Peugeot Citroen przyznała w maju 2006 grupie Michelin nagrodę za Innowacyjność.

Nowa technologia oponiarska jest dzisiaj szeroko stosowana na licznych samochodach grupy zarówno Peugeot jak i Citroen.

Dla grupy PSA Peugeot Citroen, Michelin jest jednym z niewielu kluczowych partnerów strategicznych. Celem współpracy jest dzielenie się doświadczeniem, pogłębianie badań nad rozwojem nowych informacji w zakresie priorytetowym dla konstruktora. Dzięki temu, inżynierom obu grup udało się osiągnąć i poprawić bilans energetyczny samochodów poprzez zmniejszenie współczynnika tarcia.

Wręczenie milionowej opony Michelin ograniczającej zużycie paliwa jest dla obu grup PSA Peugeot Citroen i Michelin potwierdzeniem zaangażowania we wprowadzaniu dziś i w przyszłości rozwiązań zapewniających lepszą mobilność osób i towarów.