Auto Świat Romuald Rytwiński dyrektor generalny GM Poland i Opel Polska

Romuald Rytwiński dyrektor generalny GM Poland i Opel Polska

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Mimo obaw zgłaszanych przez producentów nie wprowadzono na czas przepisów, które zapewniłyby równowagę na rynku i nie pozwoliły na obecne załamanie. Wzrost cen paliw także wpłynął negatywnie na wielkość sprzedaży aut.

Romuald Rytwiński dyrektor generalny GM Poland i Opel Polska
Auto Świat
Romuald Rytwiński dyrektor generalny GM Poland i Opel Polska

Bardzo wysoka sprzedaż w pierwszej połowie 2004 roku, tuż przed wstąpieniem Polski do Unii, nie zniweluje negatywnego wpływu powyższych czynników, co przełoży się na zmniejszenie sprzedaży w porównaniu z rokiem 2003. Sądzę, że brak działań zmierzających do szybkiego wprowadzenia przepisów regulujących import samochodów używanych będzie miał negatywny wpływ na rynek aut nowych także w roku 2005. Przyszły rok będzie pierwszym, w którym zaczną obowiązywać nowe reguły sprzedaży samochodów i części zamiennych (Block Exemption). Kolejne wyzwanie to wprowadzenie w życie nowych przepisów związanych ze złomowaniem samochodów. W tej kwestii jest nadzieja, że będą one rozwiązaniem kompromisowym, co przede wszystkim oznacza odejście od rozwiązań natury fiskalnej, które mogłyby mieć negatywny wpływ na rynek motoryzacyjny i jeszcze bardziej pogłębić występujące na nim obecnie trendy spadkowe. Proponowane przez producentów rozwiązania systemowe, które znalazły odzwierciedlenie w ostatnim projekcie ustawy, powinny wpłynąć na poprawę stanu środowiska bez negatywnego wpływu na ceny samochodów nowych. Dla naszej firmy rok 2005 powinien być kolejnym okresem rozwoju na polskim rynku. Będzie to pierwszy pełny rok, w którym w ofercie General Motors Poland będą dostępne wprowadzone niedawno nowe marki Chevrolet i Saab. Będzie też kolejnym przełomowym rokiem dla naszego gliwickiego zakładu, który wprowadzi do produkcji bardzo ważny dla Opla model Zafira II.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki