Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno to japoński przedstawiciel klasy średniej-niższej. Auto pojawiło się na rynku w 1995 roku. Baleno był w rzeczywistości nowością dla Suzuki także pod względem segmentu, bowiem marka specjalizowała się do tej pory raczej w miejskich autach.

Suzuki Baleno powstał na bazie przedłużonej płyty podłogowej Swifta. W zależności do rynku występował pod nazwami Cultus Crescent (Japonia) czy Esteem (USA). Początkowo w ofercie był 3-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Rok po debiucie pojawiło się pierwsze kombi od Suzuki – Baleno Break. Stylistycznie Baleno nie wyróżniał się niczym szczególnym, spokojne, obłe kształty i brak ostrych linii – zachowana została absolutna neutralność. Wnętrze również nie wyróżniało się polotem.

W 1999 roku przeprowadzono facelifting, podczas którego zmodernizowano maskę, reflektory, grill oraz zderzak, a także unowocześniono deskę rozdzielczą. Pod maską zagościć mogły benzynowe jednostki o pojemności 1.3, 1.6 oraz 1.6 litra, które generowały kolejno 85, 101 oraz 121 KM. Jedyną jednostką wysokoprężną był 1,9-litrowy, 75-konny turbodiesel, którego Suzuki zapożyczyło od Peugeota. Moc kierowana była na przednie koła, choć za dopłatą dostępny był także napęd na 4 koła.

W zależności od rynku, do wyboru była 3- lub 4-biegowa skrzynia automatyczna lub 5-stopniowy „manual”. W 2001 roku wprowadzono następcę Baleno – model Liana, a pierwszy z nich produkowano w zależności od rynku do 2002 lub nawet do 2007 roku w Indiach.

Suzuki Baleno - generacje

Ikona samochodu

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno (1995&nbsp-&nbsp2002)

Suzuki Baleno (1995 - 2002)

Suzuki Baleno - powiązane artykuły

Co zrobić z dodatkiem węglowym? Przegląd używanych aut z Otomoto za 3 tys. zł

Co zrobić z dodatkiem węglowym? Przegląd używanych aut z Otomoto za 3 tys. zł

Obiecany przez polityków partii rządzącej dodatek węglowy dla rodzin używających tego paliwa do ogrzewania domów, zamiast ulżyć obywatelom, dokłada kolejne troski: na co wydać kwotę 3000 zł, której wcześniej nie było w domowym budżecie? Każdy wie, że od rozdania ludziom pieniędzy węgla na rynku nie przybędzie, można więc, a nawet trzeba wydać je na inne potrzeby. Im szybciej, tym lepiej! Proponujemy zatem kupić samochód. Jakie auto można kupić za 3000 zł?

Te modele samochodów pożegnaliśmy w 2019 roku

Te modele samochodów pożegnaliśmy w 2019 roku

Choć okres świąteczno-noworoczny to czas radosny, to tym razem nasze podsumowanie będzie raczej z kategorii tych smutnych. Wspomnimy modele, które ostatecznie opuściły nasz motoryzacyjny świat. Nie po wszystkich będziemy płakać, ale są też takie, za którymi z pewnością zatęsknimy.

Suzuki Baleno 1.2 DualJet SHVS – hybryda dla emeryta?

Suzuki Baleno 1.2 DualJet SHVS – hybryda dla emeryta?

Nie, to nie jest konkurent dla Toyoty Prius. Nie, to nie jest auto kompaktowe, choć na swoich stronach internetowych producent twierdzi, że to „idealne auto kompaktowe”. To poręczne auto miejskie, które w zadziwiający sposób łączy w sobie przebłyski nowoczesności z konserwatywnymi rozwiązaniami.

Suzuki kończy sprzedaż Celerio i Baleno. W zamian dwa nowe modele

Suzuki kończy sprzedaż Celerio i Baleno. W zamian dwa nowe modele

Nie można już zamawiać produkcyjnych wersji Baleno ani Celerio. Oba auta nadal są w ofercie, ale klienci muszą wybierać z tego, co już stoi na placach u dilerów. W zamian za to pojawią się dwa nowe modele, których brakowało do tej pory w gamie japońskiej marki – kompaktowe kombi i duży SUV.

Suzuki Baleno 1.2 DualJet SHVS – hybryda na miękko | TEST

Suzuki Baleno 1.2 DualJet SHVS – hybryda na miękko | TEST

Ma przestronne, praktyczne i dobrze wyposażone wnętrze, a w wersji SHVS zadowala się niewielkimi ilościami paliwa.

Suzuki Baleno 1.0: żeby reszta była tak dobra jak... silnik | TEST

Suzuki Baleno 1.0: żeby reszta była tak dobra jak... silnik | TEST

Moje pierwsze spotkanie z Suzuki Baleno nie należało do najbardziej udanych. Była to wersja Smart Hybrid z wolnossącym silnikiem 1.2 i, mówiąc krótko, nie polubiliśmy się. Za to odmiana z doładowanym 3-cylindrowcem BoosterJet to już auto o innym charakterze. Lepszym charakterze.

Suzuki Baleno 1.2 – spełnia swoją rolę | TEST

Suzuki Baleno 1.2 – spełnia swoją rolę | TEST

W gamie Suzuki ponownie można znaleźć model Baleno. Pod dobrze znaną nazwą kryje się nowy pomysł japońskiej marki na auto miejskie. Sprawdzamy wersję z bazowym silnikiem.

Redakcja poleca
Suzuki Baleno - tanio nie znaczy niesolidnie (test)

Suzuki Baleno - tanio nie znaczy niesolidnie (test)

Suzuki Baleno wreszcie oficjalnie trafiło do sprzedaży w Polsce. Nowy gracz w segmencie B jest tani, przestronny i bardzo przyzwoicie wykonany. Czy to zagwarantuje przybyszowi z Japonii sukces? Producent otrzymał już 500 zamówień na model, a jeszcze w tym roku firma chce zwiększyć ostateczną liczbę sprzedanych aut ponadtrzykrotnie.

Suzuki Baleno - znamy polski cennik (Poznań 2016)

Suzuki Baleno - znamy polski cennik (Poznań 2016)

Nowe Suzuki Baleno to nieco większy brat Swifta, wymiarami zbliżony do Skody Fabii. Ma oryginalny wygląd, a nieduże nadwozie kryje przestrzeń godną klasy kompaktów. Po premierze na targach Motor Show 2016 w Poznaniu poznaliśmy jego ceny.

Redakcja poleca
Suzuki Baleno – rodzinny maluch (pierwsza jazda)

Suzuki Baleno – rodzinny maluch (pierwsza jazda)

Nowe Suzuki Baleno to nieco większy brat Swifta, wymiarami zbliżony do Skody Fabii. Ma oryginalny wygląd, a nieduże nadwozie kryje przestrzeń godną klasy kompaktów. Do sprzedaży wejdzie wiosną przyszłego roku, ale redakcja OnetMoto już teraz mogła przetestować jeden z pierwszych egzemplarzy. Jak wypadło nowe Baleno? Zobaczcie sami.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test