Choć okres świąteczno-noworoczny to czas radosny, to tym razem nasze podsumowanie będzie raczej z kategorii tych smutnych. Wspomnimy modele, które ostatecznie opuściły nasz motoryzacyjny świat. Nie po wszystkich będziemy płakać, ale są też takie, za którymi z pewnością zatęsknimy.
Rok 2019 to rok kilku ważnych debiutów, m.in. kolejnej generacji europejskiego bestselera, czyli Volkswagena Golfa, a także nowego Opla Corsy, pierwszych "elektryków" Peugeota i Mazdy oraz hitu polskiej sprzedaży – Skody Octavii. To też kolejny rok, który obfitował wysypem nowych crossoverów i SUV-ów, zastępujących stare poczciwe vany i auta z nadwoziem coupe.
To był również rok kilku pożegnań. Część z nich oznacza rozstania na lata – są w naszym zestawieniu modele, które przechodzą już do historii, przynajmniej do momentu, kiedy ktoś nie wpadnie na pomysł ich reaktywacji. Ale patrząc na aktualne trendy, jeśli niektóre z nich wrócą, to już pewnie jako SUV-y lub crossovery (patrz Ford Puma i Mitsubishi Eclipse).