Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Tata

Tata

Tata

Tata Motors Limited to hinduski producent samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Firma powstała w 1945 roku, jako jedna ze spółek-córek Tata and Sons Group założonej przez Jamsetji Tate. Z początku jednak produkowano lokomotywy, a motoryzacją firma zajęła się po nawiązaniu współpracy z Daimler-Benzem w 1954 roku.

Współpraca z niemieckim gigantem trwała przez 15 lat i w tym czasie Tata zdobyła sławę wśród aut użytkowych. Pierwszy samochód osobowy powstał w 1991 roku – był to model Sierra. 7 lat później zaprezentowano model Indica - pierwsze auto osobowe Taty, własnej konstrukcji. Krótko po tym stał się jednym z najbardziej popularnych modeli w Indiach.

Wraz z zaprojektowaniem nowych modeli, firma zdecydowała się w 2004 roku przejąć koreańską firmę Daewoo Commercial Vehicle, produkującą pojazdy użytkowe. Rok później Hindusi nawiązali współpracę z Fiatem.

Z kolei rok 2008 był dla Taty bardzo ważny z wielu względów. W tym roku przedsiębiorstwo kupiło od Forda Jaguara oraz Land Rovera. Tym samym nabyli także prawa do nazw 3 innych marek – Daimler, Lanchester oraz Rover. Wtedy też zaprezentowano najtańszy model na świecie – Nano. Jego podstawowa wersja kosztowała zaledwie 6000 złotych, a produkcja ruszyła rok później. Rok 2008 jest też ważny dla nas, ponieważ wtedy Tata zadebiutowała na polskim rynku.

Tata - modele

Ikona samochodu

Tata Indica

Ikona samochodu

Tata Indigo

Ikona samochodu

Tata Magic Iris

Ikona samochodu

Tata Nano

Ikona samochodu

Tata Safari

Ikona samochodu

Tata Xenon

Tata - powiązane artykuły

Artykuły o Tata

Tata Pixel zawraca w miejscu, naprawdę

Tata Pixel zawraca w miejscu, naprawdę

Tata Pixel to bardzo atrakcyjne miejskie toczydełko zbudowane na bazie bardzo taniego Nano.
Czym zaskoczy nas w Genewie Tata Motors?

Czym zaskoczy nas w Genewie Tata Motors?

Tata Motors kojarzona jest głównie z najtańszym samochodem na świecie – modelem Nano. Już niedługo ma się to zmienić. Podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie zadebiutują trzy nowe modele indyjskiej marki. Jeden znamy już z polskiego rynku
Szef GM Europe chwali Tatę Nano!

Szef GM Europe chwali Tatę Nano!

Najtańszy samochód świata, Tata Nano, sprzedaje się dużo gorzej niż oczekiwano. Popyt ma podreperować nowa polityka firmy, którą Tata Motors wprowadzi na początku w ojczystych Indiach
Nissan Micra kontra Tata Indica Vista: to cóż że z Indii

Nissan Micra kontra Tata Indica Vista: to cóż że z Indii

Kiedy testowaliśmy poprzednie generacje naszych dzisiejszych bohaterów, do głowy nam nie przyszło, że kiedykolwiek staną do równorzędnej walki. Ale zapatrzony w swoje dzieło Nissan niewiele zmienił Micrę, tymczasem Indica... Zobaczcie sami!
Tani "maluch" z dużym problemem

Tani "maluch" z dużym problemem

Tata Nano, znany jako najtańszy samochód świata, zbiera baty. Ale kiedy w 2009 roku z taśm produkcyjnych zjeżdżał pierwszy egzemplarz, auto wychwalano jako przykład na indyjską innowacyjność i oszczędność.
Tata Nano przeszedł pierwszy europejski crash test

Tata Nano przeszedł pierwszy europejski crash test

Europejska premiera Tata Nano odbyła się podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Już wtedy przedstawiono jego zmodyfikowana wersję, która ma spełniać europejskie normy emisji szkodliwych spalin
Najtańsze auto świata tylko w losowaniu

Najtańsze auto świata tylko w losowaniu

Z powodu ogromnego zainteresowania klientów oraz ograniczeń produkcyjnych w swoich zakładach hinduski koncern TATA Motors w drodze losowania musiał wybrać grupę 100 tys. osób, które jako pierwsze zostaną szczęśliwymi posiadaczami modelu Nano.
Tata Xenon: hinduska alternatywa

Tata Xenon: hinduska alternatywa

Xenon to najnowszy samochód hinduskiej marki Tata. I choć jest to najbardziej udany pojazd tego producenta, to jednak nie ustrzeżono się kilku istotnych niedociągnięć.
Tata Indica: Imperium kontratakuje

Tata Indica: Imperium kontratakuje

Pewnego pięknego popołudnia dowiedziałem się, że za parę dni będę miał do pokonania trochę ponad tysiąc kilometrów w przeciągu niecałych 48 godzin. Przyjąłem to ze spokojem, jednak do czasu.
Poprzednia

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech