Auto Świat Test uterenowionej Skody Fabii Scout

Test uterenowionej Skody Fabii Scout

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk
|
Aktualizacja

Kiedy zobaczyliśmy Fabię Scout, zastanowiliśmy się, dla kogo ją stworzono. Kilka dni spędzonych za kierownicą Skody nie do końca rozwiało nasze wątpliwości

Test uterenowionej Skody Fabii Scout
Zobacz galerię (8)
Auto Świat
Test uterenowionej Skody Fabii Scout

Fabia RS jest szybka, wersja Monte Carlo wygląda zadziornie, Greenline jest oszczędna, a czym wyróżnia się Scout? Podniesione nieco nadwozie i plastikowe nakładki na progach oraz drzwiach sugerują, że jest to auto dla ludzi lubiących zjeżdżać z utwardzonych dróg. Ale czy mała Skoda tam sobie poradzi?

Patrząc na uterenowioną Fabię Scout, trudno pozbyć się wrażenia, że auto powstało trochę na siłę. Gdy porównuje się ją z konkurencyjnymi modelami stworzonymi jako odrębne konstrukcje – chociażby z Renault Capturem – wysokie i wąskie nadwozie kombi ze zwiększonym prześwitem (15 mm) wygląda nieproporcjonalnie.

Mieszane uczucia można też mieć po zajrzeniu do środka. Z jednej strony mamy ergonomicznie zaprojektowany i wzorowo spasowany kokpit oraz przestronną kabinę z pojemnym bagażnikiem, z drugiej zaś – smutne wnętrze o przestarzałej już stylistyce.

Atutem testowanej Fabii jest szybka reakcja na każde wciśnięcie gazu. Niewielka jednostka nie wymaga wkręcania na wyższe obroty. I dobrze, bo gdy do tego dojdzie, robi się głośna. Jedynym zarzutem, jaki można postawić większości silników wykonanych w technice downsizingu, są duże wahania w wynikach spalania. Jadąc oszczędnie, w mieście łatwo uzyska się rezultat 7,5 l/100 km, ale wystarczy mocniej wcisnąć gaz, aby spalanie przekroczyło 10 l/100 km.

Podniesione o 15 mm nadwozie i dłuższy skok zawieszenia sprawiają, że auto dobrze czuje się na dziurawych drogach. Jednak brak napędu 4x4 (niedostępny) ogranicza użyteczność Fabii poza utwardzonymi szlakami – jednak w tym segmencie aut, to niekoniecznie wada.

Fabię Scout z silnikiem 1.2 TSI wyceniono na 60 950 zł, czyli o blisko 7 000 zł więcej niż porównywalnie wyposażoną zwykłą wersję kombi! Naszym zdaniem wobec tak wysokiej ceny i braku napędu 4x4 Scout będzie raczej rzadko widziany na ulicach.

Autor Piotr Karczmarczyk
Piotr Karczmarczyk
Powiązane tematy: