Auto Świat Testy Dacia Sandero 0.9 TCe - nie widać, że to tanie auto

Dacia Sandero 0.9 TCe - nie widać, że to tanie auto

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Dacia Sandero z najmniejszym, ale nie najsłabszym silnikiem 0.9 przekonała nas do siebie przede wszystkim bardzo niskim spalaniem.

Dacia Sandero 0.9 TCe Laureate
Zobacz galerię (8)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Dacia Sandero 0.9 TCe Laureate

Lifting z jesieni zeszłego roku zmienił przednie i tylne światła oraz zderzaki. W naszym testowym aucie znalazł się najmniejszy w ofercie Dacii silnik 0.9 TCe z doładowaniem.

Dacia Sandero - nadwozie

Do wyglądu Sandero nie mamy żadnych uwag – jedno z tańszych aut segmentu B wcale nie wygląda tanio. Pod względem przestronności na tle konkurencji też nie jest źle. Bardzo spodobały nam się proste, ale czytelne zegary. Niestety, na tym koniec z pochwałami. O ile jeszcze jakość tworzyw w aucie o takiej cenie możemy zaakceptować, o tyle miękki, niedający żadnego trzymania fotel kierowcy mocno nas rozczarował – znalezienie wygodnej pozycji było właściwie niemożliwe, dodatkowo utrudnia to jednopłaszczyznowa regulacja kolumny kierowniczej.

Dacia Sandero - silnik

Jednostka TCe całkiem sprawnie napędza auto, ale ma też niestety dużą turbodziurę i trzeba przekroczyć 2 tys. obrotów – wcześniej wiele się nie dzieje. Niepodważalna zaleta: podczas bardzo spokojnej jazdy średnie spalanie wyniosło 4,9 l/100 km, czyli dokładnie tyle, ile podaje producent (taki wynik zdarzył nam się chyba po raz pierwszy). Powyżej 120 km/h odczuwa się nie najlepsze wyciszenie pojazdu.

Dacia Sandero - prowadzenie

Płyta podłogowa z Clio IV sprawia, że samochód prowadzi się pewnie i dobrze filtruje nierówności. Układ kierowniczy nie jest bezpośredni, ale Sandero nie ma sportowych aspiracji.

Dacia Sandero - koszty

Za Sandero z silnikiem 0.9 TCe (dostępny od wersji Laureate) zapłacicie min. 41 900 zł. Nasze auto z opcjami kosztowało 47 820 zł – całkiem dużo jak na Dacię, ale też wyposażenie jest znacznie lepsze niż przeciętna w klasie.

Dacia Sandero - to nam się podoba

Niskie spalanie, komfortowe zawieszenie, bogate wyposażenie wersji testowej.

Dacia Sandero - to nam się nie podoba

Duża turbodziura utrudnia ruszanie, niewygodna pozycja za kierownicą.

Dacia Sandero - naszym zdaniem

Silnik 0.9 TCe przekonuje nas do siebie głównie niskim spalaniem, ale trzeba delikatnie obchodzić się z gazem. Dlatego warto wziąć pod uwagę również wybór sprawdzonej jednostki 1.2 16V, tym bardziej że jest o prawie 5000 zł tańsza.

Silnik: typ/cylindr/zaworyt.benz./R3/12
Pojemność898 cm3
Moc maksymlana90 KM/5000 obr./min
Maks. moment obrrotowy140 Nm/2250 obr./min
Napęd/skrzynia biegówprzedni/manualna 5b
Długość/szerokść/wysokość4089/1496/1519 mm
Rozstaw osi2589 mm
Pojemność bagażnika320-1200 l
Masa własna/ładowność962 kg/558 kg kg
Przyspieszenie 0-100 km/h11,0 s
Prędkość maksymalna175 km/h
Średnie spalanie4,9 l/100 km
Emisja CO2109 g/km
Cena testowanej wersjiod 41 900 zł
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków