- X-Trail ma wyrazisty wygląd, spójny z innymi nowymi Nissanami
- Napęd 4x4 przydaje się nie tylko do jazdy poza asfaltem
- Manewrowanie Nissanem X-Trail ułatwia świetny zestaw kamer 360 st.
W ofercie Nissana X-Trail pełni funkcję okrętu flagowego, jest największym z oferowanych u nas SUV-ów, a zewnętrznymi gabarytami przewyższa go tylko pikap Navara. W naszym teście występuje w wersji dieslowskiej z napędem 4x4, bezstopniową skrzynią biegów XTronic i topowym wyposażeniem Tekna.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNissan X-Trail – nadwozie
X-Trail ma wyrazisty wygląd, spójny z innymi nowymi Nissanami. Charakterystyczny grill w kształcie V, „groźne” spojrzenie ledowych reflektorów, potężne nadkola mieszczące 19-calowe koła – to wszystko robi wrażenie. SUV ma tak przestronne wnętrze, że można w nim zainstalować 3. rząd siedzeń. Dopłata w wersji Tekna wynosi 2700 zł (w pozostałych 6500 zł, do kompletu dostaje się okno dachowe), sam szyberdach należy w testowanej wersji do wyposażenia seryjnego (w pozostałych 3500 zł).
Kokpit urządzony w tradycyjnym stylu z dużą liczbą przycisków, analogowymi zegarami i niewielkim centralnym wyświetlaczem. Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Cztery osoby mogą przewieźć narty w pokrowcach bez konieczności składania kanapy – podłokietnik w drugim rzędzie otwiera prześwit do bagażnika.
Nissan X-Trail – napęd
Jeśli diesel w X-Trailu, to nie z bezstopniową skrzynią biegów CVT. Ta przekładnia czyni z SUV-a auto długodystansowe, najlepiej nadające się do jazdy po drogach szybkiego ruchu, na których zmiany liczby obrotów rzadko są gwałtowne. W mieście ma się wrażenie, że skrzynia niemiłosiernie hamuje auto, które bardzo leniwie się rozpędza. Napęd 4x4 przydaje się nie tylko do jazdy poza asfaltem, swoją wyższość demonstruje właśnie podczas zimowych wyjazdów z rodziną. Diesel ma umiarkowane spalanie, a w wersji z „manualem” – wręcz skromne (6,7 l/100 km).
Nissan X-Trail – prowadzenie
Jazda w trybie Auto systemu All Mode 4x4 jest bezpieczna w zmiennych warunkach pogodowych. X-Traila prowadzi się pewnie, do czego przyczynia się komunikatywny układ kierowniczy. Manewrowanie ułatwia świetny zestaw kamer 360 st. (seryjny w wersji Tekna). Poza asfaltem lub w głębokim śniegu przydadzą się przyzwoite parametry offroadowe.
Nissan X-Trail – koszty
X-Trail z polecanym napędem 4x4 oferowany jest tylko z dieslem i 6-stopniową skrzynią ręczną lub testowaną CVT (alternatywna wersja benzynowa ma napęd na przód i do wyboru „manual” lub skrzynię dwusprzęgłową). Wariant Tekna jest kompletnie wyposażony, włącznie ze skórą i 8-głośnikowym zestawem Bose.
Nissan X-Trail – naszym zdaniem
Jeśli X-Trail, to z napędem 4x4, a to pociąga za sobą konieczność zakupu diesla ze skrzynią ręczną lub CVT. Z tych dwóch wybrałabym „manuala”, bo CVT sprawia, że diesel (za) wolno przyspiesza. Wśród wersji wyposażenia wahałabym się między Tekną a o 14 500 zł tańszą N-Connectą, do której dokupiłabym pakiet z reflektorami LED i ogrzewanymi fotelami.
Nissan X-Trail – dane techniczne
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1749 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 150/3500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 340/1750 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/bezst. CVT |
Dł./szer./wysokość (mm) | 4690/1820/1710 |
Rozstaw osi (mm) | 2705 |
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l) | 565/60 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1670/505 |
Przyczepa ham./bez ham. (kg) | 1500/750 |
Rozmiar opon | 225/55 R 19 |
Cena dCi 150 4x4 XTronic (zł) | od 128 000 |
Nissan X-Trail – osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,7 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Spalanie (WLTP) uśrednione | 7,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 194 g/km |
Teoretyczny zasięg | 800 km |
Galeria zdjęć
Nissan X-Trail ma ponad 1,70 m wysokości.
Nissan X-Trail ma wyrazisty przód nadwozia, spójny z innymi nowymi Nissanami.
Nissan X-Trail ze skrzynią biegów CVT może pociągnąć 1,5-tonową przyczepę (z manualną 2,0 t).
System All Mode 4x4 Nissana X-Traila pozwala na wybór stałego napędu 4x2, 4x4 lub trybu automatycznego, powodującego podział napędu między osiami w zależności od warunków drogowych.
Nissanem X-Trailem z napędem AWD można śmiało wybrać się na offroadową wycieczkę.
Nissanowi X-Trailowi niestraszna byle kałuża. Prześwit wynosi 204 mm.
Bagażnik Nissana X-Traila (pojemność od 565 l) daje wiele możliwości aranżacji: ma dwie podłogi (górną dzieloną) i oparcie kanapy z prześwitem.
Nissan X-Trail dostępny jest w wersji 7-osobowej.
Kąty natarcia i zejścia Nissana X-Traila wynoszą 19 stopni,
Nissan X-Trail 1.7 dCi XTronic: Czytelny kokpit ze wszystkim, co trzeba, ergonomia bez zastrzeżeń. Mały ekran multimediów i duża liczba przycisków dowodzą, że Nissan X-Trail się postarzał. Zamiast skrzyni CVT lepiej wybrać tańszy o 8500 zł „manual”.
Nissan X-Trail 1.7 dCi XTronic: Szyberdach z elektrycznie regulowaną zasłoną jest w wersji Tekna seryjny, w pozostałych kosztuje 3500 zł.