Auto Świat Testy Oszczędna i funkcjonalna - Kia Venga 1.6 CRDi

Oszczędna i funkcjonalna - Kia Venga 1.6 CRDi

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Funkcjonalne i bogato wyposażone wnętrze, długa ochrona gwarancyjna – czego brakuje Vendze? Z pewnością przydałaby się niższa cena. Mimo dość wysokiej mocy oczekiwań może też nie spełnić diesel 1.6 CRDi.

otwieracz
Zobacz galerię (5)
Igor Kohutnicki / newspix.pl
otwieracz

Kia Venga - Oszczędna i funkcjonalna

Choć sylwetka Vengi sugeruje aspiracje do miana crossovera lub małego vana, Kia jednoznacznie wskazuje, że ten model ma konkurować w segmencie B, czyli aut miejskich. Na rynku pojawiła się wersja po liftingu – z nieco zmienioną stylistyką, światłami LED oraz bogatszym wyposażeniem.

Sylwetka jest estetyczna, auto budzi przyjemne odczucia.
Sylwetka jest estetyczna, auto budzi przyjemne odczucia.Igor Kohutnicki / newspix.pl

Nadwozie Vengi może się podobać. Dotyczy to zarówno designu, jak i wyposażenia, w testowej wersji XL obejmującego m.in. automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy, tempomat, podgrzewaną kierownicę.

Na plus zapisujemy też funkcjonalność – w podstawowym ustawieniu podłogi bagażnik ma dużą pojemność, ale po złożeniu kanapy powstaje wyraźny kilkunastocentymetrowy próg. Można go zniwelować przez przełożenie podłogi wyżej, ale materiał jest dość wiotki i zachodzi obawa, że nie wytrzyma cięższego ładunku.

Diesel o mocy 128 KM (moment 260 Nm) to najmocniejsza odmiana Vengi. Podczas normalnej jazdy miejskiej lub na trasie te parametry całkowicie wystarczają. Kto jednak oczekuje świetnej dynamiki, może poczuć się zawiedziony – 11,2 s, potrzebne na rozwinięcie „setki”, to niezbyt wygórowany wynik. Za to osiągnięcie na trasie zasięgu ponad 1000 km nie jest żadnym wyczynem.

Analizując koszty, na plus trzeba zapisać długą gwarancję i niezłe wyposażenie, ale za 70 000 zł można już kupić skromniejsze auto kompaktowe, z dieslem i klimą.

Kia Venga - Dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3)1582
Moc maksymalna (KM/obr./min)128/4000
Maks. moment obr. (Nm/obr./min)260/1900-2750
Skrzynia biegów/napędman. 6/przedni
Hamulce (przód/tył)tw/t
Opony testowanego auta205/55 R 16
Dł./szer./wys. (mm)4075/1765/1600
Pojemność bagażnika (l)440-552
Pojemność zbiornika paliwa (l)50
Masa własna (kg)1281

Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h11,2 s
Prędkość maksymalna185 km/h
Spalanie w mieście5,7 l/100 km
poza miastem4,2 l/100 km
średnie4,7 l/100 km
Emisja CO2125 g/km
Teoretyczny zasięg1063 km
dane producenta

Wyposażenie

WersjaXL
Klimatyzacja aut./alufelgiS/S (16")
Radio 2 DIN z CD, MP3, AUXS
Inteligentny kluczyk/LED-yS/S (przód i tył)
KiaNaviSystem (z kamerą cofania)2 500 zł

Gwarancja/ceny

Cena podstawowa test. wersji69 990 zł
Gwarancja mechaniczna7 lat lub 150 tys. km
Gwarancja perforacyjna12 lat
Przeglądy30 tys. km lub 2 lata
Cena po doposażeniu*72 490 zł
*brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji 

Kia venga - To nam się podoba:

Możliwość różnorodnego kształtowania przestrzeni, niskie zużycie paliwa, bogate wyposażenie.

Kia Venga - To nam się nie podoba:

Wysoka cena, delikatna podłoga bagażnika, mało wygodna kanapa, niezbyt dobra dynamika.

Kia Venga - Nasza ocena

Trudno wytknąć Kii istotne wady – możecie liczyć na niskie spalanie, bagażnik jest duży i ma zmienną pojemność, wyposażenie powinno zadowolić wybrednych. Jak na taką moc i wielkość auta trochę rozczarowuje dynamika.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak