Kia Venga - Oszczędna i funkcjonalna
Choć sylwetka Vengi sugeruje aspiracje do miana crossovera lub małego vana, Kia jednoznacznie wskazuje, że ten model ma konkurować w segmencie B, czyli aut miejskich. Na rynku pojawiła się wersja po liftingu – z nieco zmienioną stylistyką, światłami LED oraz bogatszym wyposażeniem.
Nadwozie Vengi może się podobać. Dotyczy to zarówno designu, jak i wyposażenia, w testowej wersji XL obejmującego m.in. automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy, tempomat, podgrzewaną kierownicę.
Na plus zapisujemy też funkcjonalność – w podstawowym ustawieniu podłogi bagażnik ma dużą pojemność, ale po złożeniu kanapy powstaje wyraźny kilkunastocentymetrowy próg. Można go zniwelować przez przełożenie podłogi wyżej, ale materiał jest dość wiotki i zachodzi obawa, że nie wytrzyma cięższego ładunku.
Diesel o mocy 128 KM (moment 260 Nm) to najmocniejsza odmiana Vengi. Podczas normalnej jazdy miejskiej lub na trasie te parametry całkowicie wystarczają. Kto jednak oczekuje świetnej dynamiki, może poczuć się zawiedziony – 11,2 s, potrzebne na rozwinięcie „setki”, to niezbyt wygórowany wynik. Za to osiągnięcie na trasie zasięgu ponad 1000 km nie jest żadnym wyczynem.
Analizując koszty, na plus trzeba zapisać długą gwarancję i niezłe wyposażenie, ale za 70 000 zł można już kupić skromniejsze auto kompaktowe, z dieslem i klimą.
Kia Venga - Dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1582 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 128/4000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) | 260/1900-2750 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 6/przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 205/55 R 16 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4075/1765/1600 |
Pojemność bagażnika (l) | 440-552 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 |
Masa własna (kg) | 1281 |
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,2 s |
Prędkość maksymalna | 185 km/h |
Spalanie w mieście | 5,7 l/100 km |
poza miastem | 4,2 l/100 km |
średnie | 4,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 125 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1063 km |
dane producenta |
Wyposażenie
Wersja | XL |
Klimatyzacja aut./alufelgi | S/S (16") |
Radio 2 DIN z CD, MP3, AUX | S |
Inteligentny kluczyk/LED-y | S/S (przód i tył) |
KiaNaviSystem (z kamerą cofania) | 2 500 zł |
Gwarancja/ceny
Cena podstawowa test. wersji | 69 990 zł |
Gwarancja mechaniczna | 7 lat lub 150 tys. km |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | 30 tys. km lub 2 lata |
Cena po doposażeniu* | 72 490 zł |
*brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji |
Kia venga - To nam się podoba:
Możliwość różnorodnego kształtowania przestrzeni, niskie zużycie paliwa, bogate wyposażenie.
Kia Venga - To nam się nie podoba:
Wysoka cena, delikatna podłoga bagażnika, mało wygodna kanapa, niezbyt dobra dynamika.
Kia Venga - Nasza ocena
Trudno wytknąć Kii istotne wady – możecie liczyć na niskie spalanie, bagażnik jest duży i ma zmienną pojemność, wyposażenie powinno zadowolić wybrednych. Jak na taką moc i wielkość auta trochę rozczarowuje dynamika.
Galeria zdjęć
Podwozie Kii nie wyróżnia się niczym szczególnym – auto jeździ poprawnie, zapewnia akceptowalny komfort.
Poprawna deska rozdzielcza, jedyny (drobny) minus to lekko schowany nad nawigacją wyświetlacz komputera.
Przejechanie kilkuset kilometrów nie robi na kierowcy większego wrażenia. Kanapa jest słabo wyprofilowana, na środku siedzi się niewygodnie. Na plus zapisać trzeba możliwość przesuwania fragmentów kanapy.
Pojemność bagażnika zmienia się na kilka sposobów – przekładając podłogę lub przesuwając kanapę. Po złożeniu oparcia powstaje wyraźny próg, który można zniwelować właśnie przekładając podłogę na wyższy poziom (rozwiązanie dostępne od wersji wyposażeniowej M).
Od wersji M w wyposażeniu pojawiają się przednie lampy przeciwmgielne oraz światła do jazdy dziennej LED. Tylne LED-y to przywilej najbogatszej odmiany XL i specjalnej serii Bussiness Line.