Auto Świat Testy Volkswagen Polo 1.2 TSI - Raczej dla singla

Volkswagen Polo 1.2 TSI - Raczej dla singla

Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz

Trzydrzwiowe nadwozie, czerwony lakier, 17-calowe koła i uturbiony 110-konny silnik czynią z Polo namiastkę GTI. Szkoda tylko, że mały Volkswagen sporo pali i ma dość wysoką cenę.

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline
Zobacz galerię (8)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline

Od czasu, gdy z polskiej oferty wycofano Polo GTI, miano najmocniejszej „polówki” dzierży 110-konna odmiana 1.2 TSI. W trzydrzwiowej wersji to niemal idealny pojazd dla singielki lub singla.

Volkswagen Polo - nadwozie

Czerwony lakier (dopłata: 580 zł) dobrze pasuje do charakteru szybkiego „mieszczucha”, ale do 17-calowych kół przydałoby się nieco obniżyć seryjne zawieszenie (VW nie oferuje takiego pakietu, a np. Seat w Ibizie – tak). Nie zmienia to faktu, że mimo wieku (na rynku od 2009 r.) Polo wciąż przyzwoicie się prezentuje. W kabinie dobrze się poczujecie, bo ergonomia stoi na najwyższym poziomie, a materiały, jak na segment B, są bardziej niż dobre.

Wiek konstrukcji czuć jednak na tylnej kanapie – są nowsi konkurenci z większą ilością miejsca (np. Suzuki Baleno). Pochwalimy nawigację (dopłata: 1400 zł), która pozwala na wyświetlanie obrazu ze smartfona na ekranie Polo (dodatkowo 820 zł). Skandalem jest dopłacanie w wersji Highline za wyłącznik poduszki powietrznej pasażera (190 zł).

Volkswagen Polo - silnik

Dobrze, że 1.2 TSI ma cztery, a nie trzy cylindry, dzięki czemu dość kulturalnie pracuje. Przeszkadzają chwilowe zawahanie się motoru na niskich obrotach (minimalna turbodziura) i zbyt długi skok lewarka. Spalanie również mogłoby być mniejsze, bo podczas dynamicznej jazdy dość łatwo osiąga się 9 l na 100 km. Gdy jeździliśmy delikatnie, spadło do 6,8 l. Osiągi pojazdu są przyzwoite, ale do współczesnych GTI jest mu jednak dość daleko.

Volkswagen Polo - prowadzenie

17-calowe aluminiowe felgi (za 2840 zł) powodują, że Polo przeciętnie tłumi nierówności, a szerokie, niskoprofilowe opony (215 mm) sprawiają, że gdy na mokrej jezdni doda się gazu, w zakręcie auto stanie się podsterowne.

Volkswagen Polo - koszty

Polo 1.4 TSI Highline kosztuje prawie 64 000 zł, a gdy zdecydujecie się na pakiet multimedialny, czerwony lakier i większe felgi, to łatwo przekroczycie 70 000 zł. Bliźniacza Skoda Fabia 1.2 TSI jest raptem wyceniona na 56 000 zł.

Volkswagen Polo - to nam się podoba

Świetna ergonomia kokpitu, niezłe materiały w kabinie, dobre osiągi, znakomita widoczność z wnętrza, spory bagażnik jak na ten segment.

Volkswagen Polo - to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu, ograniczony komfort jazdy na 17-calowych kołach, braki

w wyposażeniu, zbyt duży skok lewarka skrzyni biegów.

Volkswagen Polo - naszym daniem

Czas leci, a Volkswagen Polo nie traci fasonu, mimo że nie jest już najnowszą konstrukcją. Rozczarowujące są cena

i zbyt duże spalanie.

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.benz./R4/16
Pojemność skokowa1197 cm3
Moc maksymalna110 KM/4600-5600 obr./min.
Maks. moment obrotowy175 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd/skrzynia biegówprzedni/ręczna 6b.
Przyspieszenie 0-100 km/h9,3 s
Prędkośc maksymalna196 km/h
Średnie spalanie4,8 l/100 km
Emisja CO2110 g/km
Pojemność bagażnika280-952 l
Masa własna/ładowność1060/570 kg
Teoretyczny zasięg937 km
Średnica zawracania10,6 m
Cena wersji Highline63 790 zł
Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków