Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Treści premium

Treści premium

Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe
Wszystko o silniku

Zapytaliśmy mechanika, który pracował w ASO Kii, czy silniki w koreańskich autach są trwałe

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dlaczego kluby motocyklowe raczej nie przyjmują policjantów i za co dostaje się tzw. plecy? Rozmawiałem z wiceprezydentem klubu Zryw MC Poland
Motocykle

Dlaczego kluby motocyklowe raczej nie przyjmują policjantów i za co dostaje się tzw. plecy? Rozmawiałem z wiceprezydentem klubu Zryw MC Poland

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem
Wszystko o silniku

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

Mamy listę silników podwyższonego ryzyka. Na początku swojej kariery zdobywały prestiżowe nagrody. Po czasie, kiedy kierowcy przejechali wiele kilometrów, wyszły ogromne problemy. Oto najgorsze silniki ostatnich lat, które wydawały się bardzo dobre. Potem przysporzyły mnóstwa kłopotów. Wciąż można się na nie natknąć w używanych samochodach. Na które silniki trzeba szczególnie uważać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przyjrzałem się chińskim samochodom. Na razie wolę dopłacić do czegoś "normalnego"
Aktualności

Przyjrzałem się chińskim samochodom. Na razie wolę dopłacić do czegoś "normalnego"

Pierwsze wrażenie, jakie robią chińskie samochody, jest prawie zawsze takie samo: "Wow! I to naprawdę kosztuje tylko tyle?". Często, niestety, początkowy entuzjazm szybko mija, gdy okazuje się, że auto ma jednak mankamenty, których się nie spodziewaliśmy. Oto cechy wspólne wielu chińskich samochodów – i jednocześnie rzeczy, na które zwróciliśmy uwagę podczas dotychczasowych testów chińskich samochodów. Możesz się nie zgadzać, ale zanim kupisz takie auto, przeczytaj.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Wybraliśmy 10 nowoczesnych diesli, na które trzeba uważać. Koszty mogą być bardzo wysokie
Co warto kupić

Wybraliśmy 10 nowoczesnych diesli, na które trzeba uważać. Koszty mogą być bardzo wysokie

Na listach silników podwyższonego ryzyka zawsze przewijają się te same silniki sprzed lat. O wadach i problemach 2.0 TDI PD napisano już tomy, tak samo zresztą, jak i o kłopotach z 1.9 dCi czy 2.0 D-4D. Tym razem sięgamy więc po 10 jednostek głównie z ostatnich lat – też mogą narazić was na wysokie koszty, poza tym w większości są to już bardzo zaawansowane i skomplikowane konstrukcje.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie
Co warto kupić

Mówią, że aut na literę F się nie kupuje. Mechanik sprawdził nam używanego forda, fiata i trzy auta francuskie

Używanych samochodów rozpoczynających się na literę F, bez względu na to, czy owa litera tyczy się marki, czy kraju pochodzenia, podobno nie warto kupować. Tak mówi popularne porzekadło, które da się od czasu do czasu usłyszeć podczas dyskusji o samochodach. Wzięliśmy je na tapet i na przykładzie pięciu aut postanowiliśmy sprawdzić, ile jest w nim prawdy.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przetestowaliśmy 125 aut na dystansie 100 tys. km. Te 25 modeli psuło się najrzadziej
Rankingi Aut Używanych

Przetestowaliśmy 125 aut na dystansie 100 tys. km. Te 25 modeli psuło się najrzadziej

Od trzydziestu lat sprawdzamy auta na dystansach 100 tys. km i większych. Sprawdziliśmy w ten sposób już grubo ponad 100 samochodów różnych marek, skrzętnie notując m.in. występujące w nich awarie. Tak powstał ranking 25 najmniej awaryjnych samochodów, jakie mieliśmy okazję przetestować na długim dystansie.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Warto kupić kilkuletnią, topową limuzynę z Niemiec? Sprawdziłem ceny części poza ASO
Testy długodystansowe

Warto kupić kilkuletnią, topową limuzynę z Niemiec? Sprawdziłem ceny części poza ASO

Ceny kuszą, bo niemieckie limuzyny, które kilka lat temu kosztowały w salonach pół miliona złotych i więcej można dziś mieć za około jedną czwartą tej kwoty. Dziś tyle trzeba zapłacić za nieszczególnie dobrze wyposażone auto kompaktowe i to wcale nie marki premium. No dobrze, ale co potem? Ile kosztuje serwisowanie takiego samochodu? Zasiadłem za kierownicą kilkuletniego BMW serii 7 z mocarnym dieslem, by sprawdzić, jak zniósł próbę czasu. Przestudiowałem też cenniki części zamiennych do tego modelu. I co? Warto się skusić?

Nie pokazał twarzy, ale powiedział wszystko. Namówiliśmy handlarza na spowiedź
Aktualności

Nie pokazał twarzy, ale powiedział wszystko. Namówiliśmy handlarza na spowiedź

— Nie, nie mam wyrzutów sumienia, bo wiem, do czego zdolni są inni. Do pięt im nie dorastam. Poza tym, czy w innych branżach jest inaczej? Czy nie jest tak, że ludzie kupują wyidealizowany obraz jakiegoś produktu, a nie faktyczny produkt? — pyta retorycznie handlarz, z którym rozmawiam o tym, jak w Polsce sprzedaje się i kupuje używane samochody.

Chcesz kupić bagażnik na hak do wożenia rowerów? Na to zwróć szczególną uwagę
Porady

Chcesz kupić bagażnik na hak do wożenia rowerów? Na to zwróć szczególną uwagę

Jeśli masz stary bagażnik i nowe rowery, prawdopodobnie zauważyłeś, że… bardzo trudno je bezpiecznie zamocować w bagażniku. Po prostu się nie mieszczą. To samo dotyczy bagażników przeznaczonych do przewożenia maksymalnie 4 rowerów – nawet całkiem nowych – po prostu są „ciasne” albo wręcz „za ciasne”, aby przewieźć cztery nowoczesne rowery górskie. Wyjaśniamy, na co warto zwrócić uwagę, wybierając bagażnik do wożenia rowerów, aby procedura ustawiania rowerów na bagażniku nie była koszmarem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy to naprawdę początek końca? Seria kłopotów Tesli Elona Muska
Aktualności

Czy to naprawdę początek końca? Seria kłopotów Tesli Elona Muska

Sprzedaż samochodów elektrycznych na świecie rośnie. Rośnie nawet w Stanach Zjednoczonych, ale nie rośnie wszystkim. Spośród dużych producentów aut na prąd duże spadki (albo przynajmniej wzrosty niższe od zakładanych) ma Tesla. W USA szeroko komentowana jest obecnie seria porażek związana z Teslą Cybertruck, która wymusiła na sieci dilerskiej tej marki ruch dotąd chyba niespotykany w historii motoryzacji i który na pewno nie wesprze dalszej sprzedaży tego modelu. Cybertruck to tylko jeden z wielu kłopotów tej marki.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Naprawdę chciałem kupić samochód elektryczny. Poszukałem i podziękowałem. Wybrałem starego diesla
Co warto kupić

Naprawdę chciałem kupić samochód elektryczny. Poszukałem i podziękowałem. Wybrałem starego diesla

Samochody elektryczne są ekonomiczne, ciche i bez trudu mogą przejechać 500 km albo więcej bez konieczności ładowania. Na dodatek Niemcy - a rzecz dzieje się w Niemczech - słyną z rozwiniętej infrastruktury ładowania. Dlatego postanowiłem, że moim nowym samochodem będzie samochód elektryczny. Poszukiwania nie poszły zgodnie z planem. Skończyłem z dieslem i to wcale nie najnowszym. Opowiem wam, dlaczego.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.