Auto Świat Układy kierownicze pomagają przetrwać zimę

Układy kierownicze pomagają przetrwać zimę

Podczas gdy temperatury spadają grubo poniżej zera, a drogi stają się śliskie i niebezpieczne, inżynierowie Nexteer Automotive przypominają, że na warunki jazdy w zimie wpływ mają nie tylko hamulce i d opony, lecz także układy kierownicze.

Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym firmy Nexteer Automotive
Onet
Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym firmy Nexteer Automotive

Jak wskazują specjaliści układy kierownicze wspomagane elektrycznie (EPS) pozwalają w miesiącach listopad - marzec przede wszystkim zwiększyć bezpieczeństwo jazdy, a ponadto obniżyć spalanie paliwa.

Wśród głównych zalet układów kierowniczych wspomaganych elektrycznie w warunkach zimowych, inżynierowie Nexteer Automotive wskazują przede wszystkim fakt, iż układy EPS nie są podatne na wpływ niskiej temperatury. W porównaniu do mniej zaawansowanych technologicznie układów hydraulicznych, nie posiadają one bowiem oleju, który w przypadku bardzo niskich temperatur potrzebuje długiego czasu do uzyskania optymalnych właściwości i dopiero wtedy sprawia, iż układ kierowniczy reaguje stosownie do prędkości samochodu i poleceń wydawanych przez kierowcę.

Kolejną z charakterystyk EPS, istotnych także w warunkach zimowych (gdy np. na ulicach zalegają duże ilości śniegu), jest możliwość skonfigurowania go z systemami podnoszącymi komfort i właściwości jezdne konkretnego modelu, takimi jak np. systemy ostrzegające przed przeszkodami czy utrzymujące samochód w linii jezdni. Ponadto samochody wyposażone w EPS zdecydowanie lepiej redukują siłę wspomagania w zależności od prędkości, co czyni prowadzenie bezpieczniejszym także w zimie.

Zastąpienie systemów sterowanych hydraulicznie systemami EPS, oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, daje również kierowcom wymierne oszczędności. Obniża bowiem spalanie paliwa o ok. osiem procent, zmniejszając zarazem emisję dwutlenku węgla nawet do czterech procent.

- Dzięki tysiącom godzin spędzonych przez naszych specjalistów w centrach inżynieryjnych na całym świecie udało nam się sprawić, by jazda w zimie stała się nie tylko bardziej komfortowa, lecz także dużo bezpieczniejsza. Setki testów przeprowadzonych w warunkach zimowych i stworzenie specjalnych programów zmniejszających wpływ niskich temperatur na układy kierownicze pozwoliło nam stworzyć szeroką gamę układów, które zwiększają bezpieczeństwo bez względu na warunki pogodowe, jakie aktualnie panują na drogach - podsumowuje Ryszard Iskra, szef inżynierów Nexteer Automotive w Polsce.

kz
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków