. w zasadzie taki pojazd skonstruowało. A2 jest inne pod wieloma względami. Dziś można śmiało powiedzieć, że producent z Ingolstadt zawiódł się na tej idei. W tym zapędzie intelektualno-technicznym zapomniano o najważniejszym: kosztach produkcji! To one spowodowały, że auto oferujące zbliżone walory użytkowe do pojazdów segmentu B kosztowało ponad 60 tys. zł! A2 rzadko znajdowało nowych nabywców i w 2005 r. zostało wycofane z produkcji. Mimo wszystko należy tego żałować, gdyż pod względem eksploatacji małe Audi wypada znakomicie. Jest niedrogie w utrzymaniu, rzadko ulega awariom i ma wiele zalet, które szybko docenia się podczas codziennego użytkowania. Wnętrze zostało wykończone materiałami zarezerwowanymi dla segmentu wyższego, które świetnie znoszą próbę czasu. Miejsca jest tu więcej, niż można by się spodziewać, a komfort siedzeń nie pozostawia nic do życzenia. Podkreślić trzeba też dobrą funkcjonalność (4- lub 5-osobowego wnętrza - zależnie od wersji) i duży bagażnik.Nowoczesny i trwały, teraz za rozsądną cenęA2 zbiera pochwały także za napęd. Ten wąski, lekki (aluminiowe nadwozie) i dopracowny pod względem aerodynamiki samochodzik jest bardzo oszczędny i cichy. Podstawowy silnik 1.4/75 KM spala średnio nieco ponad 6 l/100 km. Moc może nie jest porażająca, ale w zupełności wystarczy do sprawnej jazdy. W gamie silnikowej znajdziemy jeszcze benzyniaka 1.6/110 KM i dwa oszczędne diesle TDI: 1.2/61 oraz 1.4/75 i 90 KM, z których mniejszy średnio spala 3 l/100 km!W sumie A2 to nowoczesny i trwały pojazd, który obecnie można kupić za ok. 25 tys. zł. Wszystko jest tu zrobione bardzo porządnie, a poważne awarie zdarzają się niezwykle rzadko. Świadczą o tym wypowiedzi mechaników i wysokie notowania w statystykach niezawodności. To auto warte polecenia poszukującym używanego mikrovana.