Trzecia generacja Vectry zadebiutowała w 2002 roku. Wówczas Opel rozpoczął sprzedaż sedana oraz liftbacka oznaczonego symbolem GTS. Rok później gamę rozszerzył Caravan, czyli kombi oraz Opel Signum - hatchback zbudowany na płycie podłogowej Vectry kombi.
Pod koniec 2005 roku odświeżono gamę modelową. Vectry otrzymały zmieniony przód nadwozia - lżejszy i bardziej dynamiczny. Pod maskę trafiły bardziej dopracowane silniki, a zawieszenie ustawiono w sposób gwarantujący lepsze tłumienie nierówności.
Żadna z odmian Vectry nie rzuca się w oczy. Proste kształty karoserii mocno wpisały się w drogową rzeczywistość. Zaskoczenie nie towarzyszy również otwarciu drzwi. Wnętrze Vectry jest solidnie wykonane, ale mało wyszukane. W tańszych wersjach wyposażeniowych dominują ponure barwy. Mniej praktyczne, ale znacznie przyjemniejsze dla oka są samochody z beżowymi fotelami, boczkami drzwiowymi oraz wykładzinami.
We wszystkich miejsca jest pod dostatkiem. Szczególnie obszerna jest kabina wersji kombi, której rozstaw osi został zwiększony o 13 centymetrów. Do małych nie należy również bagażnik. Caravan pomieści 530-1850 litrów. Kufer sedana i liftbacka ma 500 litrów pojemności. Duży rozstaw osi gwarantuje również stabilność podczas jazdy. Nastawy zawieszenia są bardziej komfortowe niż sportowe, jednak użytkownicy Vectry nie narzekają na właściwości jezdne, o ile zawieszenie jest całkowicie sprawne.
Nabywcy Vectry mogli wybierać między kilkunastoma jednostkami napędowymi. Podstawowy benzynowy silnik 1.6 (100 lub 105 KM) nie zapewnia dobrych osiągów ani nie zachwyca oszczędnością. Przyjemniej podróżuje się Vectrą 1.8 (122 lub 140 KM), a jeszcze lepszą dynamikę przy nieznacznie większym zużyciu paliwa zapewniają jednostki 2.0T (175 KM) oraz silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny 2.2 Direct (155 KM). We wszystkich przypadkach średnie spalanie w cyklu mieszanym nie powinno przekroczyć 9 l/100km.
Dla klientów mogących pozwolić sobie na częstsze wizyty pod dystrybutorami przygotowano silnik 2.8 V6 Turbo (230, 250, 255 lub 280 KM). Za przyjemność jazdy mocną Vectrą w mieście trzeba zapłacić 14-16 l/100km. Podczas spokojnego podróżowania na trasie zapotrzebowanie na paliwo spada o połowę. Podobne pragnienie wykazują samochody z 211-konnym silnikiem 3.2 V6, który był w ofercie do 2005 roku.
Propozycję dla zwolenników jazdy o kropelce stanowią diesle - niezbyt kulturalnie pracujące jednostki 2.0 DTI (100 KM) i 2.2 DTI (125 KM) oraz oferowane od 2005 roku 1.9 CDTI (100, 120 i 150 KM). Użytkownicy samochodów ze wspomnianymi silnikami informują, że w cyklu mieszanym auto zużywa 6-7 l/100km. Bardziej rozrzutny jest diesel 3.0 CTDI (177 lub 184 KM). Motor Isuzu zużywa średnio 8 l/100km, przy czym w mieście spalanie potrafi sięgnąć 11 l/100km. Zakup auta z silnikiem 3.0 CDTI warto przemyśleć, ponieważ jednostka potrafi ulec trudnym do naprawienia awariom.
Wyposażenie standardowe nie pozostawia wiele do życzenia. Sześć poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, ESP, klimatyzacja, tempomat, komputer pokładowy, radioodtwarzacz to udogodnienia, które znajdziemy w większości Vectr. Droższe egzemplarze miewają na stanie skórzaną tapicerkę, zawieszenie z elektroniczną regulacją twardości, biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, dwustrefową klimatyzację, podłokietnik z chłodzonym schowkiem, a nawet dodatkowe radio dla pasażerów tylnej kanapy.
Vectra należy do grona bezpiecznych samochodów. EuroNCAP przyznał jej cztery gwiazdki. Złego wrażenia nie robi także trwałość. Trudno mówić o typowych usterkach albo defektach uniemożliwiających kontynuowanie podróży. Użytkownicy pojazdu narzekają przede wszystkim na problemy z elektroniką oraz niską trwałość wielowahaczowego zawieszenia. Silniki są trwałe - najczęściej szwankuje ich osprzęt. Stosunkowo szybko koroduje układ wydechowy, ale rude wykwity na nadwoziu należą do rzadkości. Ceny oryginalnych nie należą do niskich, jednak bez trudu można kupić zamienniki renomowanych producentów. Łatwo również o części używane.
Ceny Vectry C są niezwykle zróżnicowane. Wpływa na to wiele czynników. Silniki wysokoprężne uchodzą za oszczędne i trwałe, co znajduje odzwierciedlenie w cenach pojazdów z nimi. Odwrotna sytuacja ma miejsce w przypadku mocnych jednostek benzynowych, które słyną ze sporego zapotrzebowania na paliwo. Na rynku nie brakuje też samochodów pofirmowych oraz powypadkowych. Stosunkowo prosta "przekładka" sprawiła, że sporo aut przyjechało do Polski z Wielkiej Brytanii. Na Vectrę C przed faceliftingiem ze sporym przebiegiem wystarczy 16-17 tysięcy złotych. Większą swobodę wyboru daje kwota ok. 20 tysięcy złotych - powinna wystarczyć na regularnie serwisowany samochód z polskiego salonu. Dobrze wyposażone Vectry z lat 2007-2008 z przebiegiem nieprzekraczającym 100 tysięcy kilometrów są wyceniane na 50-60 tys. zł.