Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo S80

Volvo S80

Volvo S80

Volvo S80 to flagowy sedan szwedzkiej marki. Auto pojawiło się w 1998 roku jako następca modelu 960/S90. O ile charakterystycznym dla Volvo było rozróżnienie rodzaju nadwozia poprzez literę poprzedzającą liczbę, o tyle nie powstał samochód o nazwie V80, bowiem 5-drzwiową odmianą S80, był po części model V70, który konstrukcyjnie na nim bazował.

S80 powstało na płycie podłogowej P2, na której w późniejszym czasie skonstruowano także m.in. S60. Co ciekawe, w roku swojej premiery, auto było najbardziej zaawansowanym pod względem elektronicznym i najbezpieczniejszym samochodem. Stylistycznie auto zrywa ze swoimi kanciastymi i topornymi poprzednikami. Elegancka i łagodna linia świetnie pasuje do charakteru auta i nadaje mu stylu.

Wnętrze, choć było bardzo luksusowe i komfortowe, nie dawało tego po sobie poznać na pierwszy rzut oka. Poczucie ekskluzywności podbijały drewniane wstawki. W 2003 roku przeprowadzono facelifting, który przyniósł zmiany w zderzaku, masce, grillu oraz tylnych światłach.

Z nowinek technicznych, auto nie posiadało bezpośredniego połączenia pedału gazu z przepustnicą, natomiast wykorzystano sterowanie potencjometrem. Oprócz tego, po kilku latach od premiery zaczęto montować także system monitorowania martwego pola (BLIS).

Liczba silników benzynowych i wysokoprężnych montowanych pod maską S80 jest bardzo duża. Najmniejsza, 2-litrowa jednostka turbo (R5) generuje 163, 180 lub 223 KM. Większy, 2,4-litrowy silnik występuje w wersji wolnossącej (140 lub 170 KM) oraz turbodoładowanej (200 KM). Jednostka 2.5 Turbo generuje 210 KM, a 6-cylindrowy silnik 2.9 (wolnossący) rozwija 200 KM, a nieco mniejszy 2.8 (z turbosprężarką) – 272 KM. Z turbodieslami sprawa miała się nieco prościej; 5-cylindrowe jednostki miały pojemność 2.4 (130 lub 163 KM) lub 2.5 litra (140 KM). Moc przenoszona była na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem 5- i 6-biegowej skrzyni ręcznej lub 4- i 5-stopniowego automatu.

W 2006 roku na rynku pojawiła się II generacja S80-ki. Auto bazuje na płycie podłogowej EUCD, którą została zaprojektowana we współpracy z Fordem i wykorzystana w konstruowaniu takich modeli jak Ford Mondeo czy Volvo S60. Można odnieść wrażenie, iż druga odsłona S80-ki jest mniejsza od poprzednika, jednak w rzeczywistości auto urosło o kilka centymetrów wzdłuż, wszerz i wzwyż.

Powodem tego złudzenia jest bardziej smukła linia nadwozia, która jednocześnie zyskała na elegancji. Podobnie jak wcześniej, Volvo nie daje po sobie poznać iż jest luksusowo i starannie wykończone wewnątrz. Bardzo dobre wyciszenie i wygodne fotele dbają o wysoki komfort podróżowania. Bagażnik nie powala swoją pojemnością, ale jest wystarczający – ma 480 litrów.

Nic się nie zmieniło jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, w które S80 zostało bardzo bogato wyposażone. Znajdziemy takie systemy jak SIPS (system, który dodatkowo chroni przez bocznymi uderzeniami), BLIS (monitorowanie martwego pola) czy WHIPS (system chroniący przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa). Auto przeszło 2 liftingi – pierwszy w 2009 roku, kiedy to zmianie uległ grill, wnętrze oraz kilka detali nadwozia, a drugi 4 lata później. Wtedy zastosowano nowe reflektory, lusterka oraz znów odświeżono wnętrze.

Jak przystało na Volvo, gama jednostek napędowych była bardzo bogata. Z benzyniaków, dostępne były 4-cylindrowe silniki o pojemności 1.6 lub 2 litrów (145-240 KM), 5-cylindrowe 2,5-litrowe (200, a później 231 KM), 6-cylindrowe 3.0 i 3.2 (243-304 KM) oraz topowa widlasta „ósemka” o pojemności 4,4 litra generująca 315 KM. Po drugim liftingu w ofercie pozostał 180-konny silnik 1.6, 240-konna 2-litrówka oraz 304-konne 3.0. Jeśli chodzi o diesle, początkowo oferowane były silniki 1.6 (109 lub 115 KM), 2.0 (136 lub 163 KM) oraz 2.4 (185 lub 214 KM). Po liftingu z oferty zniknął 109-konny silnik. Moc mogła być przenoszona na przednią lub obie osie za pomocą 6-biegowej skrzyni ręcznej bądź 6- lub 8-stopniowego automatu.

W 2016 roku zakończono produkcję S80-ki, a jej następcą został model S90.

Głównymi rywalami Volvo S80 są m.in. Auto A6, BMW serii 5 oraz Mercedes-Benz klasy E.

Volvo S80 - generacje

Volvo S80 I (1998&nbsp-&nbsp2006)

Volvo S80 I (1998 - 2006)

Volvo S80 II (2006&nbsp-&nbsp)

Volvo S80 II (2006 - )

Volvo S80 - powiązane artykuły

Volvo S80

Volvo S80

S80 to flagowa limuzyna Volvo. Przede wszystkim elegancja, komfort i wygoda, a także doskonała stylistyka nadwozia.
Volvo S80 i XC90 bardziej luksusowe

Volvo S80 i XC90 bardziej luksusowe

Flagowe modele Volvo - S80 i XC90 wraz z rokiem modelowym 2009 będą jeszcze bardziej luksusowe. W wersji Executive pojawia się dodatkowe elementy wyposażenia.
S80 z nowymi silnikami

S80 z nowymi silnikami

"Jednostka T6 jest doskonałym uzupełnieniem obecnej gamy silników S80"- mówi Hans Wikman, wiceprezes działu Vehicle Line Large Cars w Volvo Cars.T6 bazuje na zwartym, aluminiowym silniku rzędowym o pojemności 3.
Nowe jednostki w Volvo S80

Nowe jednostki w Volvo S80

Flagowa limuzyna Volvo S80 będzie teraz dostępna z dwoma nowymi jednostkami. Pierwsza z nich to wersja z sześciocylindrowym benzyniakiem T6 o mocy 285 koni mechanicznych, wyposażonym dodatkowo w napęd na cztery koła. Innym silnikiem jest turbodiesel D5, również z układem AWD.
Mercedes E, Volvo S80, Skoda Superb, Citroen C6 - Wielka czwórka

Mercedes E, Volvo S80, Skoda Superb, Citroen C6 - Wielka czwórka

Samochody klasy wyższej to indywidualiści. Do porównania stają ekstrawagancki Citroën C6, elegancki Mercedes klasy E, dająca najmniej prestiżu, ale przestronna Skoda Superb oraz Volvo S80, którego wnętrze tchnie klubową atmosferą.
Volvo S80 4.4 V8 AWD - Kierowca zbędny?

Volvo S80 4.4 V8 AWD - Kierowca zbędny?

Nowe S80 to nie tylko limuzyna o bezpiecznej konstrukcji, to przede wszystkim pojazd, który oferuje mnóstwo systemów pozwalających uniknąć wypadku. Jednym z nich jest Collision Warning, który ostrzega kierowcę przed ewentualnym zderzeniem.

Volvo S80 - Skandynawski luksus

Do S80 Szwedzi włożyli większość najnowszych patentów opracowanych w centrum naukowo-technicznym. Dzięki temu powstało auto na wskroś nowoczesne, bezpieczne i przyjazne dla użytkownika.

Volvo C70, Volvo S80 - Przyjemna perfekcja

Sztukę dostarczania przyjemności z jazdy samochodem Volvo opanowało do perfekcji. Potwierdzają to dwa nowe modele w ofercie firmy.
Druga generacja S80

Druga generacja S80

Na zbliżających się targach motoryzacyjnych w Genewie (od 28 lutego) zaprezentowana zostanie druga generacja Volvo S80. Do sprzedaży flagowe Volvo trafi już w czerwcu.
Poprzednia

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.