Do sprzedaży na rynku europejskim wejdzie w czerwcu tego roku.Podniesiona poprzeczkaStylistyką S 80 nawiązuje do innych samochodów szwedzkiego koncernu. Z przodu można doszukać się podobieństw do seri S40 i V50, a w charakterystycznym kształcie świateł tylnych do S60. Mimo powiększonej o 27 mm szerokości i 34 mm wysokości w nowym modelu nie dostrzeżemy ociężałości typowej dla poprzednika. Auto sprawia wrażenie bardziej dynamicznego i eleganckiego. Wnętrze zaprojektowano zgodnie ze szwedzką koncepcją porządku. Czyste linie i forma kokpitu łączą się z inteligentną funkcjonalnością. Układ środkowej konsoli, która jest jednocześnie pokładowym centrum obsługi m.in. systemów informacyjno-rozrywkowych, nawigacji, automatycznej klimatyzacji i komputera, przypomina rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w modelu S40. Szeroki wybór wystrojów wnętrza, kolorów i materiałów tapicerekoraz wyposażenia wpływającego na komfort użytkowania sprawia, że auto będzie można łatwo dostosować do wymagań klientów. Z listy wyposażenia warto wymienić takie pozycje, jak system audio firmy Bang&Olufsen lub Dy-naudio, elektrycznie regulowane i wentylowane fotele, system PCC (personal Car Comunicator) umożliwiający właścicielowi sprawdzenie na odległość (do 100 m), czy auto jest otwarte lub zamknięte, czy aktywny jest alarm i czy ktoś przebywa we wnętrzu jego auta (czujnik bicia serca).Bezpieczeństwo pasażerów wspomogą m.in. ABS, ESP, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne (WHIPS), system ostrzegający o pojazdach znajdujących się w tzw. martwym polu lusterek wstecznych (BLIS), adaptacyjny tempomat dostosowujący prędkość auta do warunków ruchu czy wreszcie system ostrzegający przed możliwością kolizji i uderzenia w tył samochodu.W ofercie znajdzie si' 5 wersji silnikowych. Poza nowościami wymienionymi w tabeli będą to: znana już benzynowa jednostka 2.5T o mocy 200 KM i diesle 2.4 i D5 o mocach 163 i 185 KM.