"Jednostka T6 jest doskonałym uzupełnieniem obecnej gamy silników S80" - mówi Hans Wikman, wiceprezes działu Vehicle Line Large Cars w Volvo Cars. - "Silnik ten zapewnia bardzo wysokie osiągi przy jednoczesnym możliwie najniższym zużyciu paliwa i niskiej emisji spalin".

Jednostka benzynowa T6 bazuje na zwartym, aluminiowym silniku o rzędowym układzie cylindrów, którego pojemność wynosi 3,2 litra. Wersja T6 posiada pojemność skokową rzędu trzech litrów, a dzięki temu wytwarza 285 koni mechanicznych. Jej moment obrotowy wynosi 400 Nm. Jest on osiągany już przy 1.500 obr./min pozwalając na sprawne przyspieszanie. Mniejsza pojemność skokowa silnika T6 wynika z mniejszej średnicy cylindra i krótszego skoku tłoka. Te parametry są jednak rekompensowane przez użycie turbosprężarki zasysającej gazy spalinowe w dwóch etapach. Napływ gazów jest rozdzielany do dwóch kanałów w każdym z cylindrów. Technologia o nazwie "twin scroll" jest używana z sukcesem przez kilku innych producentów.

W modelu S80 T6 oprócz nowego silnika wyposażony został w technologię napędu wszystkich kół AWD. Układ ten wykorzystuje sterowane elektronicznie sprzęgło hydrauliczne, które rozdziela moc pomiędzy przednią, a tylną oś. AWD współpracuje z układem Instant Traction, który błyskawicznie przełącza napęd z przednich na tylne koła przy ruszaniu z miejsca na śliskiej lub sypkiej nawierzchni.

W Volvo S80 dostępny będzie także pięciocylindrowy turbodiesel D5. Zapewnia on moc rzędy 185 koni mechanicznych oraz moment obrotowy rzędu 400 Nm w szerokim zakresie wskazań obrotomierza. Jednostka została wyposażona w sterowaną elektronicznie turbosprężarkę, technologię wielopunktowego wtrysku oraz wydajny układ sterowania silnikiem. W standardzie montowany będzie filtr cząsteczek stałych. W opcji klient będzie mógł zamówić także system napędu AWD.