2 litra, który jest dostępny w S80 od sierpnia 2006 roku. Wersja T6 ma pojemność skokową 3.0 litry i osiąga maksymalnie 285 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm jest osiągany już przy 1500 obrotów na minutę i utrzymuje się na tym poziomie w pozostałym zakresie obrotów, co przekłada się na sprawne przyspieszanie i płynną jazdę.Mniejsza pojemność skokowa silnika T6, wynika z mniejszej średnicy cylindra i krótszego skoku tłoka, jest kompensowana przez użycie turbosprężarki, która w tym silniku zasysa gazy spalinowe w dwóch etapach. Napływ gazów jest rozdzielony między dwa kanały w każdym z cylindrów. To właśnie dzięki twin scroll, można użyć zwartej i prostej turbosprężarki o małej bezwładności.S80 T6 wyposażono w napęd wszystkich kół. Układ ten, dzięki zastosowaniuelektronicznie sterowanego hydraulicznego sprzęgła, rozdziela moc pomiędzy przednie i tylne koła, co zapewnia doskonałą przyczepność we wszystkich sytuacjach. Jednak wersja T6 nie jest jedyną nowością w gamie S80, otóż jego gama została poszerzona o wersję z silnikiem D5 i napędem na obie osie.
S80 z nowymi silnikami
"Jednostka T6 jest doskonałym uzupełnieniem obecnej gamy silników S80"- mówi Hans Wikman, wiceprezes działu Vehicle Line Large Cars w Volvo Cars.T6 bazuje na zwartym, aluminiowym silniku rzędowym o pojemności 3.