Gdy Volvo znajdzie się w zbyt małej odległości od pojazdu poprzedzającego lub też różnica prędkości dwóch aut jest zbyt duża, a dystans za krótki, kierowca sygnałem dźwiękowym i świetlnym (czerwona linia wyświetlana z projektora na szybę czołową S80) zostanie poinformowany o zagrożeniu.Jednocześnie dzięki systemowi Brake Support w układzie hamulcowym wytwarza się wstępne ciśnienie, które pozwoli skrócić czas reakcji kierowcy. Czułość czujników mierzących odległość od pojazdu poprzedzającego można samemu regulować w ustawieniach komputera pokładowego.Automatyczna regulacja prędkości jazdyDrugie rozwiązanie to tempomat (Adaptive Criuse Control), który nie tylko utrzymuje zadaną prędkość, ale dodatkowo reaguje na pojawienie się ewentualnej przeszkody. W momencie zagrożenia system bez ingerencji kierowcy uruchomi hamulce i zmniejszy prędkość pojazdu. Gdy ryzyko kolizji zostanie wyelimonowane, samochód nabierze ustalonej wcześniej prędkości. Korzystając z systemów, należy pamiętać, że nie wyręczają one kierowcy, a jedynie wspomagają. Podczas testów radar natychmiast wychwytywał duże przeszkody. Gorzej było, gdy przed autem pojawił się rowerzysta lub pieszy. Inne elementy poprawiające bezpieczeństwo jazdy to znany z modelu XC90 system BLIS (ostrzega o pojeździe znajdującym się w tzw. martwym polu) oraz reflektory kierunkowe poprawiające widoczność podczas jazdy na zakrętach. Wydaje się, że limuzyna Volvo zmalała, w rzeczywistości jednak auto urosło. Jest dłuższe, wyższe, szersze i ma większy rozstaw osi. Zwiększyła się przestrzeń pasażerska oraz pojemność bagażnika (o 20 l). We wnętrzu znaleźć można dobre materiały (skóra, metal, drewno), a komfort podróżowania podwyższa wysokiej jakości sprzęt audio. Fotele są wygodne, a ich oparcia zostały poprawnie wyprofilowane. Siedziska mają wentylację, ale nie zapewniają zbyt pewnego trzymania na zakrętach. Również pewne zastrzeżenia zgłaszamy do mało intuicyjnej obsługi elektrycznie sterowanego hamulca ręcznego (w pozostałych wersjach mechaniczny). Widlasty silnik V8 ustawiony poprzecznie8-cylindrowy, 315-konny silnik ma spory zapas mocy. Nie tylko zapewnia dobre osiągi, ale i rasowo brzmi. Świetnie współpracuje z 6-stopniowym "automatem". Biegi przełączane są szybko i bez zbędnych szarpnięć. Nad trakcją czuwają seryjne napęd AWD i elektroniczny system DSTC. Kierowca może wybierać trzy tryby pracy aktywnego zawieszenia.Nowe S80 można zamawiać od 20 kwietnia, auta demonstracyjne pojawią się w salonach w lipcu. Odbiór samochodów we wrześniu.
Volvo S80 4.4 V8 AWD - Kierowca zbędny?
Nowe S80 to nie tylko limuzyna o bezpiecznej konstrukcji, to przede wszystkim pojazd, który oferuje mnóstwo systemów pozwalających uniknąć wypadku. Jednym z nich jest Collision Warning, który ostrzega kierowcę przed ewentualnym zderzeniem.