Dotychczasowy silnik Diesla Volkswagena Amaroka o mocy 122 KM został zastąpiony jednostką o mocy 140 KM, która zapewnia lepsze osiągi przy niezmienionym zużyciu paliwa. Maksymalna moc dwulitrowej jednostki wykorzystującej wtrysk Common Rail dostępna jest przy 3500 obr/min., natomiast maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm dostępny jest w zakresie od 1600 - 2250 obr/min. Amarok z nowym silnikiem potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 12,6 s (poprzednik 13,2 s), a jego prędkość maksymalna wynosi teraz 168 km/h (poprzednio 162 km/h).

Ponadto wyposażenie dodatkowe Amaroka zostało wzbogacone o system nawigacji RNS 510 z 6,5-calowym ekranem dotykowym i twardym dyskiem o pojemności 30 GB, kamerę cofania i ogrzewanie postojowe sterowane pilotem.

Pakiet BlueMotion Technology dla modeli Transporter, Caravelle, Multivan i California dostępny jest teraz także w połączeniu z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym BiTurbo o mocy 180 KM z momentem obrotowym 400 Nm. Pakiet BMT, w którego skład wchodzą system Start-Stop, funkcja odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja), opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia i tempomat, można połączyć zatem ze wszystkimi kombinacjami silnika i przekładni: z napędem na przednią oś z manualną skrzynią biegów lub DSG oraz z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

Volkswagen Amarok i T5: nowy silnik i pakiet BMT Foto: Auto Świat
Volkswagen Amarok i T5: nowy silnik i pakiet BMT