To podwójna premiera. Nowy Golf 4Motion to pierwsze auto w gamie Volkswagena wykorzystujące napęd Haldex 5. generacji. Ze średnim spalaniem poniżej 5 l/100 km model ten należy do najoszczędniejszych kompaktów dostępnych z napędem na cztery koła.
Do gamy samochodów z napędem na przednią oś, która zadebiutowała pod koniec 2012 roku dołączają modele z napędem 4Motion. W ten sposób koncern kontynuuje i zapisuje kolejną kartę w historii modelu napędzanego na wszystkie koła, która rozpoczęła się w 1986 roku wraz z momentem debiutu pierwszego Golfa Syncro.
Napęd 4Motion nowego Golfa to także jeden z najnowszych i najnowocześniejszych tego typu systemów na świecie, bazujący na debiutującej 5. generacji sprzęgła Haldex. Cały system jest o 1,4 kg lżejszy od tego używanego w poprzedniej generacji modelu i reaguje niesamowicie szybko. Wszystko to sprawia, że poprawia się zarówno aktywne bezpieczeństwo jak i prowadzenie samochodu.
Nowy VW Golf 4Motion oferowany będzie dla wersji wyposażonych w bardzo oszczędne silniki wysokoprężne 1.6 TDI 77kW/ 105 KM oraz 2.0 TDI 110 kW/ 150 KM. Obie jednostki standardowo wyposażone są w technologię Blue Motion (Start – Stop oraz rekuperacja), co sprawia, że średnie zużycie paliwa jest relatywnie niskie – odpowiednio 4.5 i 4.7 l/100 km. Dla porównania Golf 4Motion szóstej generacji, wyposażony w silnik 2.0 TDI 103kw/ 140 KM spalał średnio 5.5 l/100 km – daje to poprawę tej wartości aż o 15 %.
Na polskim rynku sprzedaż nowego Volkswagene Golfa VII 4Motion rozpocznie się w połowie 2013 roku.