Powodzenie imprezy organizowanej od 2015 roku wynika m.in. z szerokiej formuły, z założenia, aby prezentować nie tylko nowości samochodowe, lecz także to wszystko, co dotyczy szeroko rozumianej motoryzacji. Stąd też obok najnowszych modeli samochodów podczas Warsaw Motor Show prezentowane są zespoły rajdowe, zespoły wyścigowe, drifterzy, warsztaty tuningowe. Swoje miejsce mają też importerzy i sprzedawcy części samochodowych, wyposażenia warsztatów, wypożyczalnie samochodów, firmy leasingowe itp.
W tym roku Warsaw Motor Show zajął cztery ogromne hale o łącznej powierzchni ok. 100 tys. metrów kwadratowych.
Najbardziej spektakularnym autem, jakie zaprezentowano podczas targów, był supersportowy Koenigsegg CCXR Edition – to samochód z elitarnego, nielicznego klubu pojazdów z silnikami o mocy ponad tysiąca KM.
Pokazany w Nadarzynie Koenigsegg miał pod maską motor V8 twin turbo o mocy 1018 KM! Superbolid osiąga prędkość 417 km/h, a przyspieszenie do „setki" zajmuje mu 2,9 sekundy, a do 200 km/h – 8,75 s! Imponująca, poza osiągami, jest też cena – auto warte jest ok. 10 mln. złotych
Z wielkim zainteresowaniem zwiedzających spotkała się premera na polskim rynku Astona Martina DBS Superleggery. To również superauto, którego nie powstydziłby się sam agent 007.
Silnik o mocy 715 KM pozwala rozpędzić się do 339 km/h, a „setkę" osiągnąć już po 3,4 sekundy. W porównaniu z Koenigseggiem Superleggera jest wręcz... tania, kosztuje bowiem „zaledwie" 417 tys. euro, czyli ok. 1,8 miliona zł.
Premierę nowego modelu świętowano także na stoisku Lexusa – po raz pierwszy w Polsce pojawił się ogromny SUV – LX 570. Na nasz rynek (jako jedyny w Europie) trafi 50 sztuk w bardzo bogatej wersji wyposażeniowej, w cenie ok. pół miliona zł każda.
Druga premiera prosto z Japonii to Toyota Camry w wersji hybrydowej. Ten model kiedyś bardzo popularny i ceniony na polskim rynku, po wieloletniej przerwie wraca w ekologicznej wersji.
Jeśli o ekologii, to nie można pominąć amerykańskiej Tesli produkującej auta w 100 proc. elektryczne. Na stoisku pojawiły się znane już modele S oraz X, a także najnowszy – Tesla Model 3.
Elektryczne pojazdy były w tym roku wyjątkowo szeroko prezentowane na Warsaw Motor Show. Pokazano wiele konstrukcji, w tym polskie autko Triggo oraz elektryczne lekkie dostawczaki, a także wyjątkowo udane konstrukcje skuterów i... hulajnóg.
Atrakcją był specjalnie przygotowany w jednej z hal tor do jazd pojazdami elektrycznymi – kolejka chętnych stała tam cały dzień.
Z polskich konstrukcji warto także wspomnieć o Warszawie i Syrenie – pojazdach nowoczesnych, lecz inspirowanych oryginałami z lat 50. i 60. Nie są to auta seryjne, powstały zaledwie w kilku egzemplarzach, Warsaw Motor Show to jedyna okazja, aby można było je obejrzeć z bliska.
Ambasadorem Warsaw Motor Show był Richard Hammond z dawnego Top Gear.
W galerii prezentujemy najciekawsze auta Warsaw Motor Show, a także wydarzenia i spotkania, jakie miały miejsce podczas tej 3-dniowej imprezy.
Samochód Vosco z fabryki w Kutnie, wzorowany na Syrenie
Z prawej Antoni Ptak jr – dyrektor Warsaw Motor Show podczas ceremonii otwarcia targów
Vosco S106 wzorowana na Syrenie
Stoisko Jeepa
Stoisko Bentley'a
Stoisko Lamborghini
Aston Martin – uczestnik prestiżowego wyścigu Mille Miglia – na stoisku Aston Martina
Stoisko Skody
Toyota Camry Hybrid
SsangYong
Stoisko Isuzu
VW Touareg
Nowa klasa G na stoisku Mercedesa
Elektryczny Renault ZE
Elektryczny Renault Kangoo
Elektryczny VW Golf na stacji szybkiego ładowania
Elektryczny dostawczak polskiej produkcji
To do jazdy autami eletrycznymi
Polskie elektryczne hulajnogi
Pokaz polerowania
Symulator dachowania
Duża ekspozycja Klubu Mustanga
Zabytkowe auta wyścigowe i... wyścigowe dziewczyny
Wyścigowy Maluch, jak... Subaru
Strefa kobiet – wyścigowe dziewczyny i ich auta
Wyścigowe dziewczyny
Audi Q8
Mercedes-AMG GT C
Aston Martin DBS Superleggera – debiut na polskim rynku
Aston Martin DBS Superleggera
Tesla Model 3
Stoisko Lamborghini
Koenigsegg CCXR Edition
Koenigsegg CCXR Edition
Mercedes Pagoda z 1968 r. od Brabusa
Stuningowany Maluch
Warszawa M20 GT wzorowana na Warszawie z lat 50.