RMF Caroline Team nawiązał we wrześniu bieżącego roku wspópracę z Grupą LOTOS S.A. Tym samym zespół rajdowy pozyskał ważnego partnera, dzięki któremu coraz bliższe stają się plany osiągięcia mety w rajdzie Dakar. Wraz z nowym sponsorem, w garażu zespołu pojawiły się dwa samochody Mitsubushi Pajero przygotowane przez firmę Ralliart do startów klasyfikacji T1. Za kierownicą jednego zasiądzie Adam Małysz, z kolei kierowcą drugiej terenówki został Albert Gryszczuk.
Galeria Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Orzeł z Wisły pierwsze testy Pajero ma już za sobą i jest zachwycony możliwościami pojazdu. Jak sam przyznał, to zupełnie inna konstrukcja niż Porsche i potrzebuje jeszcze czasu, aby wykorzystać potencjał Mistubishi: Polecamy: Wszytkie informacje na temat Rajdu Dakar 2012"Do niedawna uczyłem się jeździć samochodem w klasie T2. Kiedy już poznałem na własnej skórze możliwości i ograniczenia auta, dostałem do zabawy samochód zdecydowanie sprawniejszy w warunkach terenowych. Mitsubishi klasy T1 jeździ się inaczej, niż Porsche. Większy skok zawieszenia, inaczej przygotowane nadwozie, profesjonalna skrzynia biwgów i wiele innych elementów znacznie poprawia osiągi klasy T1 w trudnych warunkach" - powiedział Adam Małysz.Zespół nie odstawia jednak Porsche Cayenne na bok i w przyszłym sezonie planuje wystartować nim w pełnym cyklu Puchara Świata FIA w kategorii T2.
Ponadto Adam Małysz i jego pilot Rafał Marton mają już przygotowany plan treningowy przed Dakarem. Obejmuje m.in. treningowy występ w RMF Morocco Challange w ostatnim tygodniu października oraz pustynne testy w Dubaju.Warto również wspomnieć, że prezentacja rajdowego Pajero T1 miała miejsce na torze kartingowym Kart Arena w podwarszawskim Szymanowie. Z tej okazji zespół RMF Caroline Team wraz z Lotosem przygotował niespodziankę dla dziennikarzy w postaci małego turnieju kartingowego. Udziału w rozgrywce nie odmówił sobie nasz redakcyjny kolega Radek, który zajął pierwsze miejsce w imprezie. Gratulujemy!
Specyfikacja techniczna Mistubishi Pajero T1 RMF Caroline Team:Klasa: FIA T1Silnik: 3.2 DIDmodel – Pajero V60 pojemność skokowa – 3200 cm3 układ i liczba cylindrów – 4 rzędowy moc maksymalna – 220 KMmaksymalny moment obrotowy – 560 Nm przy 2000 obr./minręczna skrzynia biegów – 6 biegowa sekwencyjnaSkrzynia rozdzielcza: stdMosty napędowe - przedni: std ralliart modification tylny: std ralliart modification blokada mechanizmu różnicowego: stdKoła jezdne felgi rozmiar: 16 z ogumieniem rozmiar 235/70R16Zawieszenie przód i tył – 8 x ReigerUkład hamulcowy – Alcon 320 mmMasa własna – 1975 kg Długość – 4260 mm Rozstaw -1845 mm Objętość zbiornika paliwa – 350 l