RMF Caroline Team nawiązał we wrześniu bieżącego roku wspópracę z Grupą LOTOS S.A. Tym samym zespół rajdowy pozyskał ważnego partnera, dzięki któremu coraz bliższe stają się plany osiągięcia mety w rajdzie Dakar. Wraz z nowym sponsorem, w garażu zespołu pojawiły się dwa samochody Mitsubushi Pajero przygotowane przez firmę Ralliart do startów klasyfikacji T1. Za kierownicą jednego zasiądzie Adam Małysz, z kolei kierowcą drugiej terenówki został Albert Gryszczuk.
Galeria Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Orzeł z Wisły pierwsze testy Pajero ma już za sobą i jest zachwycony możliwościami pojazdu. Jak sam przyznał, to zupełnie inna konstrukcja niż Porsche i potrzebuje jeszcze czasu, aby wykorzystać potencjał Mistubishi: Polecamy: Wszytkie informacje na temat Rajdu Dakar 2012"Do niedawna uczyłem się jeździć samochodem w klasie T2. Kiedy już poznałem na własnej skórze możliwości i ograniczenia auta, dostałem do zabawy samochód zdecydowanie sprawniejszy w warunkach terenowych. Mitsubishi klasy T1 jeździ się inaczej, niż Porsche. Większy skok zawieszenia, inaczej przygotowane nadwozie, profesjonalna skrzynia biwgów i wiele innych elementów znacznie poprawia osiągi klasy T1 w trudnych warunkach" - powiedział Adam Małysz.Zespół nie odstawia jednak Porsche Cayenne na bok i w przyszłym sezonie planuje wystartować nim w pełnym cyklu Puchara Świata FIA w kategorii T2.
Ponadto Adam Małysz i jego pilot Rafał Marton mają już przygotowany plan treningowy przed Dakarem. Obejmuje m.in. treningowy występ w RMF Morocco Challange w ostatnim tygodniu października oraz pustynne testy w Dubaju.Warto również wspomnieć, że prezentacja rajdowego Pajero T1 miała miejsce na torze kartingowym Kart Arena w podwarszawskim Szymanowie. Z tej okazji zespół RMF Caroline Team wraz z Lotosem przygotował niespodziankę dla dziennikarzy w postaci małego turnieju kartingowego. Udziału w rozgrywce nie odmówił sobie nasz redakcyjny kolega Radek, który zajął pierwsze miejsce w imprezie. Gratulujemy!
Specyfikacja techniczna Mistubishi Pajero T1 RMF Caroline Team:Klasa: FIA T1Silnik: 3.2 DIDmodel – Pajero V60 pojemność skokowa – 3200 cm3 układ i liczba cylindrów – 4 rzędowy moc maksymalna – 220 KMmaksymalny moment obrotowy – 560 Nm przy 2000 obr./minręczna skrzynia biegów – 6 biegowa sekwencyjnaSkrzynia rozdzielcza: stdMosty napędowe - przedni: std ralliart modification tylny: std ralliart modification blokada mechanizmu różnicowego: stdKoła jezdne felgi rozmiar: 16 z ogumieniem rozmiar 235/70R16Zawieszenie przód i tył – 8 x ReigerUkład hamulcowy – Alcon 320 mmMasa własna – 1975 kg Długość – 4260 mm Rozstaw -1845 mm Objętość zbiornika paliwa – 350 l
Galeria zdjęć
Adam Małysz za kierownicą Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Adam Małysz na tle Mitsubishi Pajero T1 RMF Caroline Team
Zawarcie umowy pomiędzy RMF Caroline Team, a Grupą LOTOS S.A.
Podczas prezentacji odbył się turniej kartingowy dla dziennikarzy
Na zwycięzców czekały nie tylko puchary...
I miejsce zajął reprezentant Auto Świata - Radek Turek. Gratulujemy!
Pamiątkowe zdjęcie z Adamem Małyszem i Rafałem Martonem