Wyniki sprzedaży marki Alfa Romeo w pierwszym półroczu 2009 roku nie wskazują na to, żeby motoryzacyjna Europa była pod ciśnieniem spadającego zainteresowania. Curoe Sportivo według danych ACEA sprzedało 59.283 samochody, a więc o 10,35 proc. więcej niż w tym samym okresie minionego roku. Drugą marką, która w tym samym okresie odnotowała wzrost jest niemiecki Volkswagen, który sprzedał o 1354 auta, czyli o 0,16 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Od stycznia do sierpnia 2009 roku Alfa Romeo sprzedało 76 tys. samochodów, a więc o 8,7 proc. więcej niż w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2008 roku. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Grecji (+112 proc.) i w Niemczech (+93 proc.). Kolejne kraje to: Wielka Brytania (+20 proc.), Francja (+20 proc.) i Włochy (+ 7 proc.).
Według szefa Sergio Cravera Alfa Romeo spodziewa się w tym roku sprzedać 115-120 tys. samochodów, co stanowi wzrost w porównaniu z wynikiem z 2008 roku, gdy sprzedaż osiągnęła 108 tys. aut.
Głównym produktem, który miał wpływ na wzrost sprzedaży samochodów włoskiej marki jest MiTo. Dotychczas, od początku jego produkcji,zamówiono 72 tys. egz., z czego aż 85 proc. kupujących zamówiło najlepiej wyposażone wersje.