Wybaczcie Państwo język, ale w obliczu czegoś tak zjawiskowego jak Alfa Romeo Giulia GTAm, nie mogę inaczej, jak posłużyć się żargonem ulicy – ten wóz to "sztos nad sztosy". Wśród sportowych sedanów z homologacją drogową nie ma obecnie nic porównywalnie ekstremalnego. O wrażeniach z jazdy i szczegółach ekstremalnej ewolucji Giulii już pisaliśmy, więc tylko krótko, dla przypomnienia: GTAm ma o 30 KM więcej niż Giulia Quadrifoglio, waży o 100 kg mniej, a 0-100 km/h rozpędza się w 3,7 s. Opracowane z Sauber Engineering ospojlerowanie robi piorunujące wrażenie, podobnie jak szerszy rozstaw kół, poszerzenia błotników z karbonu, wydech Akrapoviča czy też… brak tylnej kanapy!

Tak smakowite modyfikacje mają jednak swoją cenę. Giulia GTAm została w Polsce wyceniona na 201 150 euro – przy obecnym średnim kursie 4,60 zł daje to w przeliczeniu kwotę 925 290 zł – za to można kupić dwie 510-konne Giulie Quadrifoglio i jeszcze sporo gotówki zostanie! Mimo to aż sześciu klientów w Polsce zdecydowało się zamówić swoje egzemplarze i wpłacić zaliczki. Są wśród nich zarówno osoby, które już mają w garażu Giulię Quadrifoglio, jak i tacy, którzy dotąd nie byli klientami Alfy, ale mają w garażu inne włoskie samochody sportowe z wysokiej półki. Warto też zaznaczyć, że wszyscy „poszli na całość” i wybrali właśnie tę bardziej ekstremalną wersję, GTAm, a nie czteroosobową i pozbawioną wielkiego tylnego skrzydła GTA.

Alfa Romeo Giulia GTAm - cena może wynieść prawie milion złotych

Seryjne wyposażenie GTAm jest więcej niż kompletne i poza klatką bezpieczeństwa, karbonowymi kubełkami Sabelt czy pasami szelkowymi obejmuje nawet... kombinezon wyścigowy, rękawice i buty marki Alpinestars. W cenie jest też specjalne szkolenie na torze wyścigowym. Opcjonalnie, za 13 653 euro, można zamówić specjalne malowanie nadwozia, nawiązujące do historycznych wzorów bolidów Alfy Romeo, a za kolejne 1261 euro zażyczyć sobie personalizowany pokrowiec marki Goodwool. W takiej specyfikacji Alfa Romeo Giulia GTAm może kosztować aż 993 894 zł.

Wbrew pozorom nie jest to najdroższa, fabrycznie nowa Alfa Romeo w historii. W 2009 r. model 8C Spider kosztował bazowo 211 285 euro w Niemczech (w Polsce nie był oficjalnie oferowany, ale ze względu na wyższą akcyzę i VAT byłby jeszcze droższy).

Alfa Romeo Giulia GTAm - zostało tylko 30 sztuk

Podobnie jak w przypadku kolekcjonerskiego kabrioletu sprzed dekady produkcja Giulii GTAm oraz GTA jest limitowana do 500 egzemplarzy. Z tej puli 470 sztuk już zostało sprzedanych, a 30 jeszcze jest do wzięcia. Jeśli myślicie o inwestycji to weźcie pod uwagę, że 70 proc. dotychczasowych rezerwacji zostało złożonych na wersję GTAm. Warto zaznaczyć, że zachowane w stanie fabrycznym wspomniane 8C Spider potrafią kosztować obecnie ok. 1,35 mln zł.