Do sedana A4, kombi A4 Avant, coupé A5 i kabrioletu A5 Cabrio wkrótce dołączy piąta wersja nadwozia, która połączy cechy każdego z nich. Nowy model będziemiał jednak cztery drzwi i całkowicie otwierana i podnoszoną do góry pokrywę bagażnika (tzw. piąte drzwi). Drzwi otrzymaja bezramową konstrukcję, ale nadwozie będzie zdecydowanie praktyczniejsze niż podstawowy sedan A4.
Audi informuje, że nowy model będzie tak ładny jak coupé, równie komfortowy jak sedan, a przy tym praktyczny jak kombi. A5 Sportback trafi do sprzedaży we wrześniu 2009 roku, a jego oficjalna premiera odbędzie się podczas IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem.
Podstawowa cena za wersje z silnikiem wysokoprężnym 2,0 TDI o mocy 125 kW ma rozpoczynać się od 36.050 Euro.
Sportowa sylwetka jednym przypominającacoupé, a innym lift back, jest niższa o 36 mm od sedana. Na rozstawie osi 2810 mm designerzy oparli nadwozie z krótkimi zwisami z przodu i z tyłu.
Za oznaczeniem Sportback w przypadku rodziny A3 skrywa się praktyczniejsza wersja klasycznego hatchbacka. W przypadku A5 Sportback będzie to praktyczniejsza alternatywa dla sedana A4 lub bardziej stylowy wariant A4 Avant. Auto posiada bagażnik o pojemności 480 litrów, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do 980 litrów.
Wszystkie silniki w Audi A5 Sportback spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 5. W pierwszym okresie sprzedaży auto dostępne będzie z dwoma jednostkami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Podstawowym będzie czterocylindrowy silniki znany z Golfa GTI – 2,0 TFSI o mocy 155 kW i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. W ofercie jest też silnik sześciocylindrowy 3,2 FSI o mocy 195 kW.
Gama jednostek wysokoprężnych to:2.0 TDI (125 kW, 350 Nm) z sześciostopniowa przekładnią manualną i systemem start/stop, 2,7 TDI (140 kW, 400 Nm) i 3.0 TDI (176 kW, 500 Nm) z napędem czterech kół quattro.
Audi zaoferuje w A5 Sportback swoje najnowsze rozwiązania techniczne, które znamy już z A4 i A5 - system Audi drive select, adaptacyjne zawieszenie oraz napęd na cztery koła quattro ze sportowym dyferencjałem, który montowany będzie do wersji z silnikami 2,0 TDI i 3,2 FSI.