Doświadczenia były prowadzone przy prędkości 16 km/h imitującej lekką stłuczkę w ruchu miejskim. Fotele samochodowe z manekinem, umieszczano na specjalnych saniach, które rozpędzając się do 16 km/h w 0,1 s symulowały uderzenie w tył pojazdu. Wyniki podzielono na 4 kategorie: "słaby", "minimalny", "akceptowalny" i "dobry". Jak podał Matthew Avery - szef działu badawczego, najlepiej wypadły (kwalifikując się do kategorii "dobry") fotele Saabów: 9-3 Cabrio, 9-3 SportWagon i serii 9-5.Seryjnie montowany system SAHR we wszystkich modelach tej marki, redukuje urazy kręgów szyjnych i głowy o 42% w porównaniu z konstrukcjami foteli, które nie posiadają podobnego systemu! "Świetne wyniki testów prowadzonych przez ośrodek badawczy Thatcham, pokrywają się z naszymi "wewnętrznymi" testami w laboratoriach koncernu... Utrzymujemy także ścisłą współpracę z innymi, podobnie działającymi ośrodkami w Niemczech i USA, aby zbierać informacje o naszych produktach z niezależnych źródeł. One także potwierdzają skuteczność działania pionierskiego wynalazku Saaba..." - powiedział Per Lenhoff, główny inżynier działu bezpieczeństwa Saaba.