Nowe BMW M3 wkracza do akcji z ośmiocylindrową jednostką napędową: więcej cylindrów, więcej pojemności, więcej mocy,więcej obrotów. Już dziś można śmiało przypuszczać, że samochód ten wzbudzi entuzjazm fanów marki!

Charakterystyka nowego silnika V8:

- moc: 309 kW/420 KM z 4,0 litrów pojemności;- maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 3900 obr/min (85 procent maksymalnego momentu obrotowego osiągane jest w zakresie do 5 500 obr/min);- maksymalna prędkość obrotowa: 8300 obr./min.;- lekka konstrukcja silnika i agregatów pomocniczych (nowy silnik V8 należy do najlżejszych silników ośmiocylindrowych świata - lżejszy niż sześciocylindrowy silnik rzędowy w poprzednim modelu);- zmienna regulacja faz rozrządu (niskociśnieniowy układ Double VANOS zapewniający optymalną wymianę ładunku, pełna wydajność układu już przy zwykłym ciśnieniu oleju silnikowego);- osiem pojedynczych przepustnic zapewniających spontaniczną reakcję silnika;- niezawodne smarowanie do 1,4 g przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego dzięki dwóm pompom olejowym i zoptymalizowanym pod względem dynamicznym układem smarowani;-układ wydechowy ułatwiający wymianę ładunku (optymalizacja masy i zasady działania przez zastosowanie technologii hydroformowania);emisja spalin spełniająca normy Euro4 i LEV 2;- ulepszony sterownik silnika MSS60 koordynujący optymalnie wszystkie funkcje silnika z różnymi sterownikami pojazdu;- technologia pomiaru prądu jonowego w komorze spalania rozpoznaje i rozróżnia spalanie stukowe silnika oraz przerwy w zapłonie i spalaniu;- Brake Energy Regeneration z inteligentną regulacją alternatora.