Nowy Volkswagen Golf Plus oferuje więcej miejsce we wnętrzu, chociaż zachowuje swoją długość całkowitą.
Design nowości z logo VW, która miała swoją premierę podczas salonu samochodowego w Bolonii, nawiązuje do szóstej generacji Golfa. Tymi elementami są m.in. przednia część nadwozia, nowe reflektory, a z tyłu pojawił się nowy zderzak. Nowe są relingi dachowe i obręcze kół.
We wnętrzu pojazdu zastosowano nowe materiały, nowe przyrządy oraz nowe koła kierownicy. Zmodyfikowany został także system automatycznej klimatyzacji Climatronic.
Oferta jednostek benzynowych pozostaje identyczna jak dotychczas i obejmuje czterocylindrowe silniki 1,4 l (59 kW/80 KM), 1,6 l (75 kW/102 KM) oraz 1,4 TSI (90 kW/122 KM lub 118 kW/160 KM).
Zmieniły się natomiast jednostki wysokoprężne. Obecnie są to turbodiesle common rail o mocy od 66 kW (90 KM) do 103 kW (140 KM), które w porównaniu z dotychczas montowanymi zapewniają o 0,8 l/100 km mniejsze zużycie oleju napędowego.
Volkswagen Golf Plus w miejsce konwencjonalnej przekładni automatycznej otrzymał nowe sześciu- i siedmiostopniowe przekładnie DSG. Kolejne nowości to: adaptacyjny tempomat (ACC) i asystent parkowania „Park Assist”.
Nabywcy będą mieli do wyboru trzy opcje wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Na rynku europejskim nowy Golf Plus będzie dostępny od marca 2009 roku.